Využití kompetenčního modelu k rozvoji diplomatických pracovníků ve státní správě
Using a competency model for the development of diplomatic personnel in government
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32036Identifikátory
SIS: 89517
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štikar, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce ze specializačního oboru psychologie práce a organizace se zabývá problematikou kompetencí, kompetenčních modelů a jejich sestavení, a využití k nasměrování rozvoje diplomatických pracovníků státní správy prostřednictvím testování metodou assessment centra. Teoretická část obsahuje vymezení personální psychologie v rámci oboru psychologie práce a organizace. Dále je zde rozebrána problematika kompetencí, od definic přes strukturu a členění kompetencí, přes popisy, typy a měření až po ukázku přehledů kompetencí. Další oddíl je věnován kompetenčním modelům, ukazuje, jak má vypadat funkční kompetenční model, jak se tvoří, jaké mohou být typy kompetenčních modelů, a předkládá přehled kompetenčních modelů, které jsou funkční, ověřené praxí. Posledním tématem teoretické části je assessment centrum. Zde se kromě pojmů, definic a popisu assessment centra čtenář dozví o metodách užívaných v assessment centrech a to jak standardizovaných, tak nestandardizovaných, o tom, jak se tvoří design assessment centra, vše s přihlédnutím k tématu kompetencí. Závěr této části je věnován výhodám a nevýhodám této metody. Praktická část je zaměřena na rozbor kompetenčního modelu obchodního diplomata. Nejprve je zde přiblížen Kurz obchodní diplomacie, v jehož rámci probíhala diagnostika obchodních diplomatů metodou...
Diploma thesis of the specialized field of psychology and organization of work deals with the competencies, competency models and their preparation and use to guide the development of diplomatic civil servants through the testing method of assessment centres. The theoretical part contains the definition of personal psychology, the psychology of work and organization. Then there is analyzed the problem of skills, from the definitions, structure and layout skills, through the descriptions, and types of measurement to a sample of reports skills. Another section is devoted to competency models, shows how to look functional competency model, how to create what may be types of competency models, and presents an overview of competency models that are functional, as verified in practice. The last topic of the theoretical part is the Assessment Centre. Here, in addition to concepts, definitions and description of the assessment centre, the reader learns about the methods used in assessment centres, both standard and non-standard, how the design of assessment centres is created, all with regard to the issue of competence. The conclusion of this section is devoted to the advantages and disadvantages of this method. The practical part focuses on the analysis of a competency model so called trade diplomat. First there...