Cesta k literatuře prostředky dramatické výchovy
The Way to Literature using the Resources of Drama Education Methods
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3314Identifikátory
SIS: 20425
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Radmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Z různých teorií o úloze dramatické výchovy jako metody při vyučování nejen na uměleckých, ale na základních školách vůbec, vyplývá, že by mohla být úspěšně použita při výuce. Úkolem této práce bylo její metody vyzkoušet v praxi a zjistit, zda je opravdu možné cíle, jež si klade primární škola v rámci výuky a výchovy k literatuře, skutečně naplnit, navíc formou, která je pro děti zábavná, atraktivní. Nebylo jednoduché používat prostředky dramatické výchovy jako cesty k literatuře stejným způsobem, jako například na základních uměleckých školách, kde vzhledem ke specifickému zaměření dramatického oboru má učitel snadnější možnosti. Na základních školách přece jen učitel musí lépe zvažovat, s jakými konkrétními metodami a prostředky může zacházet vzhledem k náročnosti metod tohoto oboru (například na čas, který práce s prostředky dramatické výchovy vyžadují, na potřebu většího prostoru než jaký bývá obvykle ve třídách i vzhledem k vyšším počtům žáků).
Z různých teorií o úloze dramatické výchovy jako metody při vyučování nejen na uměleckých, ale na základních školách vůbec, vyplývá, že by mohla být úspěšně použita při výuce. Úkolem této práce bylo její metody vyzkoušet v praxi a zjistit, zda je opravdu možné cíle, jež si klade primární škola v rámci výuky a výchovy k literatuře, skutečně naplnit, navíc formou, která je pro děti zábavná, atraktivní. Nebylo jednoduché používat prostředky dramatické výchovy jako cesty k literatuře stejným způsobem, jako například na základních uměleckých školách, kde vzhledem ke specifickému zaměření dramatického oboru má učitel snadnější možnosti. Na základních školách přece jen učitel musí lépe zvažovat, s jakými konkrétními metodami a prostředky může zacházet vzhledem k náročnosti metod tohoto oboru (například na čas, který práce s prostředky dramatické výchovy vyžadují, na potřebu většího prostoru než jaký bývá obvykle ve třídách i vzhledem k vyšším počtům žáků).