Zobrazit minimální záznam

Social Prevention of Crime
dc.contributor.advisorGřivna, Tomáš
dc.creatorLukášová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-26T23:17:02Z
dc.date.available2017-04-26T23:17:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33162
dc.description.abstractSociální prevence kriminality Cílem textu je ukázat některé z hlavních možných směrů v sociální prevenci kriminality, a to z úhlu pohledu kriminologického a částečně sociologického. Důvodem pro takový přístup je stále aktuální potřeba analýzy kriminálního vývoje a způsobu, jak jej můžeme ovlivnit. Práce sestává ze tří hlavních kapitol, dále rozdělených na podkapitoly. První kapitola je úvodní a obsahuje některé základní teze jako přípravu pro nadcházející problematiku, včetně důrazu na vzdělávání. Druhá kapitola je rozčleněna na dvanáct podkapitol, z nichž každá se věnuje odlišné oblasti a některé jsou ještě dále rozděleny. První podkapitola se zaměřuje na rodinu a její vztah k problematice vzdělávání a zahrnuje také poznámky k jazykovému kódu. Druhá podkapitola bere v úvahu kulturu jakožto pozadí pro vzorce chování a hodnotovou orientaci. Třetí podkapitola zdůrazňuje význam autorit, zatímco čtvrtá podkapitola se soustředí na vzdělávání. Čtvrtá podkapitola je zároveň jedna ze dvou dále rozčleněných, obsahuje část týkající se vztahu mezi vzděláváním a kriminalitou v dospělosti. Pátá podkapitola je věnována osobnosti. Šestá podkapitola, zabývající se problematikou skupin, je druhou kapitolou dále rozdělenou, neboť zahrnuje i část věnovanou etiologii kriminality a teorii nerovností Ch. Tillyho. Sedmá...cs_CZ
dc.description.abstractSocial prevention of criminality The purpose of the text is to show some of the main possible courses in social prevention of criminality, from criminological and lightly sociological point of view. The reason for such an approach is always actual need of analysis of criminal evolution and of the way we can influence it. The paper is composed of three main chapters, further divided into subchapters. The first chapter is introductory and contains some primal thesis as a preparation for coming issues, including reasons for stress on schooling issues. Second chapter is particularized into twelve subchapters, each of them dealing with different areas and some of them further deepened. First subchapter focuses on family and its relation to schooling issues and includes also notes on language code. Second subchapter takes into account culture as a background for patterns of behavior and value orientation. Third subchapter stresses the meaning of authorities, while fourth subchapter concentrates on schooling issues. Fourth subchapter is also one of the two chapter further divided, when it contains the relation between schooling and criminality in adulthood. Fifth subchapter is dedicated to personality. Sixth subchapter, dealing with group issues, is the second chapter further divided, because of subchapter...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleSociální prevence kriminalitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-01
dc.description.departmentDepartment of Criminal Lawen_US
dc.description.departmentKatedra trestního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96847
dc.title.translatedSocial Prevention of Crimeen_US
dc.contributor.refereeHerczeg, Jiří
dc.identifier.aleph001381129
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra trestního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Criminal Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSociální prevence kriminality Cílem textu je ukázat některé z hlavních možných směrů v sociální prevenci kriminality, a to z úhlu pohledu kriminologického a částečně sociologického. Důvodem pro takový přístup je stále aktuální potřeba analýzy kriminálního vývoje a způsobu, jak jej můžeme ovlivnit. Práce sestává ze tří hlavních kapitol, dále rozdělených na podkapitoly. První kapitola je úvodní a obsahuje některé základní teze jako přípravu pro nadcházející problematiku, včetně důrazu na vzdělávání. Druhá kapitola je rozčleněna na dvanáct podkapitol, z nichž každá se věnuje odlišné oblasti a některé jsou ještě dále rozděleny. První podkapitola se zaměřuje na rodinu a její vztah k problematice vzdělávání a zahrnuje také poznámky k jazykovému kódu. Druhá podkapitola bere v úvahu kulturu jakožto pozadí pro vzorce chování a hodnotovou orientaci. Třetí podkapitola zdůrazňuje význam autorit, zatímco čtvrtá podkapitola se soustředí na vzdělávání. Čtvrtá podkapitola je zároveň jedna ze dvou dále rozčleněných, obsahuje část týkající se vztahu mezi vzděláváním a kriminalitou v dospělosti. Pátá podkapitola je věnována osobnosti. Šestá podkapitola, zabývající se problematikou skupin, je druhou kapitolou dále rozdělenou, neboť zahrnuje i část věnovanou etiologii kriminality a teorii nerovností Ch. Tillyho. Sedmá...cs_CZ
uk.abstract.enSocial prevention of criminality The purpose of the text is to show some of the main possible courses in social prevention of criminality, from criminological and lightly sociological point of view. The reason for such an approach is always actual need of analysis of criminal evolution and of the way we can influence it. The paper is composed of three main chapters, further divided into subchapters. The first chapter is introductory and contains some primal thesis as a preparation for coming issues, including reasons for stress on schooling issues. Second chapter is particularized into twelve subchapters, each of them dealing with different areas and some of them further deepened. First subchapter focuses on family and its relation to schooling issues and includes also notes on language code. Second subchapter takes into account culture as a background for patterns of behavior and value orientation. Third subchapter stresses the meaning of authorities, while fourth subchapter concentrates on schooling issues. Fourth subchapter is also one of the two chapter further divided, when it contains the relation between schooling and criminality in adulthood. Fifth subchapter is dedicated to personality. Sixth subchapter, dealing with group issues, is the second chapter further divided, because of subchapter...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra trestního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990013811290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV