Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Selected issues of unfair competition and legal protection against such conduct
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33369Identifikátory
SIS: 63351
Kolekce
- Kvalifikační práce [13972]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zahradníčková, Marie
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
24. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hospodářská soutěž, nekalá soutěž, klamavá reklamaKlíčová slova (anglicky)
competition, unfair competition, misleading advertisingCílem mé práce je analyzovat problematiku klamavé reklamy a pojednat o možných prostředcích právní ochrany proti tomuto nekalosoutěžnímu jednání a to v rozsahu odpovídajícímu diplomové práci. Na tuto problematiku autor nahlíží převážně ze soukromoprávního hlediska. Práce má za cíl nejprve seznámit čtenáře s obecnou tématikou nekalé soutěže a pojmoslovím s ní souvisejícím. Následně podat výklad o konkrétních aspektech klamavé reklamy a právní ochrany proti ní. Diplomová práce se skládá z úvodu, devíti kapitol a závěru. Každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V úvodu je popsáno téma práce, její struktura a zamýšlený cíl, jenž chce autor naplnit. První kapitola vymezuje pojem "soutěž". Tato kapitola je dále dělena a popisuje právo na soutěžní chování, meze jeho právní úpravy a normativní základy práva na soutěžní chování. Druhá kapitola se zabývá hospodářskou soutěží a skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na definici pojmu "hospodářská soutěž" a jeho obecném výkladu . Druhá část pojednává o právu hospodářské soutěže a jeho dělbě. Kapitola třetí vykládá pojem "nekalá soutěž" a uvádí detailní přehled subjektů v nekalé soutěži. Podkapitoly tak pojednávají o "soutěžitelích", "spotřebitelích", "jiných osobách" a "právnických osobách oprávněných hájit zájmy...
The selected unfair competition practice and protection against such practice The aim of the thesis is to analyze the phenomenon of misleading advertising and the possibilities of legal protection against that kind of unfair competition, within the comprehensiveness of Master's diploma thesis. I deal with the topic predominantly from the private law point of view. The aim of the thesis is, first, to summarize unfair competition and related terminology and, next, to outline its different aspects in detail and present related instruments of legal defence. The thesis consists of nine chapters. Each of them is concerned with different aspects of unfair competition. The Introduction describes the thesis topic, the structure of the thesis and its aim. Chapter One defines the term 'competition' and describes the law regulating the right to competition, its limits and normative basis. Chapter Two focuses on market competition and consists of two parts. The first one concentrates on legal definition of the term 'competition' and its general interpretation. The second one is addressed to competition law and its division. Chapter Three explains the term 'unfair competition' and presents a detailed survey of subjects in unfair competition. Following subchapters examines 'competitors', 'consumers', 'other...