dc.contributor.advisor | Hošek, Pavel | |
dc.creator | Špinková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T00:45:49Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T00:45:49Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/33482 | |
dc.description.abstract | Záměr této práce ukázat jak je zobrazována náboženská rozmanitost v Bollywoodu (tj. v Indickém komerčním filmu) a jaký dopad má toto zobrazení na společnost. Výzkumná část je založena na analýze pěti filmů z posledních patnácti let, které se zabývají současnými problémy způsobenými náboženskou pluralitou Indie. Z analýzy jsou odvozena témata a základní typologie zobrazování různých náboženství. Tyto poznatky jsou následně porovnány s sociálními a polickými okolnostmi, což zahrnuje Indický nacionalismus v různých podobách, vnímání filmu, role Muslimů ve filmovém průmyslu, načrtnutí povahy publika a další. Tato práce se ptá po významu filmu v nábožensky pluralitní společnosti a po vlivu společnosti na význam filmu. Práce směřuje k otázce po možnostech Bollywoodu ohledně problematiky koexistence různých náboženstvích v Indii. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to demonstrate how religious diversity is depicted in Bollywood (Indian commercial cinema) and what kind of impact this depiction has on society. The research part is based on analysis of five films from the last fifteen years that deal with contemporary issues caused by religious plurality in India. Themes and basic typology of depicting different religions are then deduced from this analysis. These findings are then compared with social and political circumstances that include Indian nationalism in different forms, perception of the film, role of Muslims in film industry, adumbration of the viewership nature etc. This thesis asks for meaning of the film in the multi-religious society and for influence of society on the film's meaning. It aims to pose some questions about possibilities of Bollywood in the issue of interreligious coexistence in India. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Religious Diversity in the View of Bollywood | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-21 | |
dc.description.department | Protestant theological faculty | en_US |
dc.description.department | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 94566 | |
dc.title.translated | Náboženská rozmanitost v Bollywoodu | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Vojtíšek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001357194 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Protestant Theology | en_US |
thesis.degree.discipline | Evangelická teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Protestant theological faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Evangelická teologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Protestant Theology | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Výtečně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Záměr této práce ukázat jak je zobrazována náboženská rozmanitost v Bollywoodu (tj. v Indickém komerčním filmu) a jaký dopad má toto zobrazení na společnost. Výzkumná část je založena na analýze pěti filmů z posledních patnácti let, které se zabývají současnými problémy způsobenými náboženskou pluralitou Indie. Z analýzy jsou odvozena témata a základní typologie zobrazování různých náboženství. Tyto poznatky jsou následně porovnány s sociálními a polickými okolnostmi, což zahrnuje Indický nacionalismus v různých podobách, vnímání filmu, role Muslimů ve filmovém průmyslu, načrtnutí povahy publika a další. Tato práce se ptá po významu filmu v nábožensky pluralitní společnosti a po vlivu společnosti na význam filmu. Práce směřuje k otázce po možnostech Bollywoodu ohledně problematiky koexistence různých náboženstvích v Indii. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The purpose of this thesis is to demonstrate how religious diversity is depicted in Bollywood (Indian commercial cinema) and what kind of impact this depiction has on society. The research part is based on analysis of five films from the last fifteen years that deal with contemporary issues caused by religious plurality in India. Themes and basic typology of depicting different religions are then deduced from this analysis. These findings are then compared with social and political circumstances that include Indian nationalism in different forms, perception of the film, role of Muslims in film industry, adumbration of the viewership nature etc. This thesis asks for meaning of the film in the multi-religious society and for influence of society on the film's meaning. It aims to pose some questions about possibilities of Bollywood in the issue of interreligious coexistence in India. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013571940106986 | |