Zobrazit minimální záznam

Corporate social responsibility: strategic advantage and relationship with financial performance Case study from the Czech republic
dc.contributor.advisorHák, Tomáš
dc.creatorMüllerová, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-22T07:17:53Z
dc.date.available2020-08-22T07:17:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/33848
dc.description.abstractSpolečenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...cs_CZ
dc.description.abstractThe corporate social responsibility is a voluntary concept of firm's embrace of responsibility for the impact of its activities on the environment and society. The corporate social responsibility is the brand and guarantee that firm runs its activities not only within the law and ethical standards, but goes far beyond the law and moral values. Firm demonstrates its social responsibility through engagement in social issues, substitute for the state in support of underprivileged or disadvantaged groups, but also develop activities which have positive impacts on the environment, advocate and meet ethical business principles, take care of their employees, to distance themselves of corruption and bribery, etc. This thesis deals with the objective introduction of corporate social responsibility concept from its origin to contemporary approaches. The thesis introduces related theories which contributed to corporate social responsibility as well. In addition, this thesis familiarizes with the open question of relationship between corporate social responsibility (performance) and firm's financial performance and presents the important empirical research in this area. Results of analysis, done in this thesis, indicate a slight negative relationship between corporate social responsibility (independent...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectSpolečenská odpovědnost firemcs_CZ
dc.subjectspolečenská výkonnost firemcs_CZ
dc.subjectstrategické CSRcs_CZ
dc.subjectteorie zájmových skupincs_CZ
dc.subjectgeografický rozměr společenské odpovědnostics_CZ
dc.subjectfinanční výkonnostcs_CZ
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectcorporate social performanceen_US
dc.subjectstrategic CSRen_US
dc.subjectstakeholder theoryen_US
dc.subjectgeographical dimension of corporate social responsibilityen_US
dc.subjectfinancial performanceen_US
dc.titleSpolečenská odpovědnost firem: strategická výhoda a vliv na finanční výkonnost : case study z České republikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId109560
dc.title.translatedCorporate social responsibility: strategic advantage and relationship with financial performance Case study from the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeKašparová, Klára
dc.identifier.aleph001384414
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSpolečenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...cs_CZ
uk.abstract.enThe corporate social responsibility is a voluntary concept of firm's embrace of responsibility for the impact of its activities on the environment and society. The corporate social responsibility is the brand and guarantee that firm runs its activities not only within the law and ethical standards, but goes far beyond the law and moral values. Firm demonstrates its social responsibility through engagement in social issues, substitute for the state in support of underprivileged or disadvantaged groups, but also develop activities which have positive impacts on the environment, advocate and meet ethical business principles, take care of their employees, to distance themselves of corruption and bribery, etc. This thesis deals with the objective introduction of corporate social responsibility concept from its origin to contemporary approaches. The thesis introduces related theories which contributed to corporate social responsibility as well. In addition, this thesis familiarizes with the open question of relationship between corporate social responsibility (performance) and firm's financial performance and presents the important empirical research in this area. Results of analysis, done in this thesis, indicate a slight negative relationship between corporate social responsibility (independent...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013844140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV