Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback
Gender Stereotypization in Sitcom Comeback
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33913Identifikátory
SIS: 91363
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dominik, Šimon
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
31. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Gender - stereotyp - genderový stereotyp - sociální stereotyp - sitcom - humorKlíčová slova (anglicky)
Gender - stereotype - gender stereotype - social stereotype - sitcom - humourUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstrakt V sitcomech nalézáme genderové, stejně jako i další typy stereotypů, stejných jako ty, které jsou obsažené ve strukturách reálné společnosti. Důvodem jejich výskytu v sitcomech je však to, že jsou obsaženy v modelech postav, na jejichž vzájemných konfliktech je budována komika sitcomu. Vzhledem k tomu, že primárním cílem sitcomu je právě humor a nikoli reflexe společnosti, nejsou stereotypy tak problematické jako v reálné společnosti: sitcom je sice využívá, ale také se do nich svým humorem strefuje. Na příkladu analyzovaného českého sitcomu Comeback jsem zjistila, že potvrzování či naopak popírání genderových stereotypů není v tomto druhu televizní tvorby nijak jednotné či systematické a v rámci jednoho dílu sitcomu se tak můžeme setkat jak s potvrzením, tak s popřením jednoho a téhož stereotypu. Důvodem je to, že stereotypy slouží k budování komických situací, což je hlavním cílem sitcomů; proto je zde hlavním rámovým okruhem práce se stereotypy jedna scéna ústící v pointu. Sitcomy bývají obvykle založeny na situacích z běžného života, proto nám v rámci výstavby vtipu musejí připomenout nějakou běžnou a obvyklou...
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Klára Follová Genderová stereotypizace v sitcomu Comeback Diplomová práce Praha 2011 2 Abstract In sitcoms we can find gender stereotypes, as well as other kinds of stereotypes. They are the same as those, which are incorporated in structures of real society. The reason of their existence in sitcoms is the fact that they are incorporated in models of characters, which mutual conflicts are what the sitcom humour is being built on. Because of the fact that the primary aim of sitcom is humour and not the reflexion of society, stereotypes are not as problematical as in the real society: sitcom uses them, but also criticizes them by its humour. On the case of the analyzed Czech sitcom "Comeback" I have found that confirming or denying gender stereotypes has no unified or systematical form in this kind of television output; so, in one single episode of some sitcom we can find both confirmation and denial of the same one stereotype. The reason of it is that stereotypes are used to build up comic situations, which is the main aim of sitcoms; therefore the main frame area of a sitcom is one scene leading to a point. Usually, sitcoms use to be based on situations of common life, therefore in building a joke they must remind...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Ethnographic study of interethnic and intergender relations at K-pop parties in Wrocław, Poland
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBłaszczyk, Dorota (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2024)Datum obhajoby: 23. 9. 2024 -
Analýza stoje a chůze s využitím ZEBRIS FDM-T systému u pacientů se skoliózou
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBulánová, Kateřina (Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, 2016)Datum obhajoby: 30. 5. 2016Diplomová práce se zabývá problematikou stoje a chůze u pacientů se skoliózou. V teoretické části práce jsou shrnuty současné poznatky o skolióze, její rozdělení, etiologie, patogeneze a rizikové faktory progrese křivky. ... -
Změna product placementu a její vliv na maskulinitu Jamese Bonda
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOVokatá, Gabriela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018This bachelor thesis deals with the change of product placement and its influence on the masculinity of James Bondy characters. In the theoretical part is first described gender theory, gender socialization and gender ...