Notový editor
Notový editor
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/33971/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33971Identifikátory
SIS: 49216
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Obdržálek, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
6. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat WYSIWYG notový editor, který by řešil některé problémy, se kterými se potýkají hudebníci v běžné praxi, a také se pokusil odstranit některé nedostatky existujících produktů. Hlavní motivací jsou zkušenosti autora se situací na hudebních školách, kde učitelé vlastní velké množství tištěných notových materiálů, které neustále kopírují svým studentům a doprovázejícím muzikantům, což vede jednak k vysokým nákladům (papír, toner), ale také k rychlé ztrátě přehledu o vlastnictví, počtu kopií a umístění jednotlivých partitur. Tato práce se snaží poskytnout školám platformu pro levnou distribuci a organizaci vlastněných notových materiálů. Vedlejší motivací je skutečnost, že koncepce současných notových editorů je neměnná v průběhu posledních dvou dekád a nabízí uživateli jen omezené možnosti kontroly celkového obsahu jeho hudebních projektů. Navržený notový editor umožňuje vytváření bohatších a komplexnějších partitur (např. zpěvníků nebo hudebních učebnic) a také možnost včlenění dalšího obsahu (např. nahrávek či doprovodných textů) přímo do vytvářeného projektu.
The goal of this work was to design and implement a WYSIWYG musical notation editor that would solve some of the problems that the musicians encounter in their practice and would try to eliminate several imperfections of existing products. The principal motivation is the author's experience from the musical schools. The teachers own large amounts of printed scores that they need to distribute to their students and to the accompanying musicians which is very costly (paper, toner) and leads to disorganization of the ownership, number and placement of the scores. This work tries to provide the schools with a cheap platform for distribution and organization of their notation materials. A secondary motivation is the fact that the conception of existing notation editors has remained unchanged during the last two decades and offers only a limited control of the overall content of the musical projects. The proposed editor allows the user to create richer and more complex scores (e.g. songbooks or musical schoolbooks). It also provides the possibility to insert additional content (such as mp3 recordings or accompanying texts) directly into the created project.