První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích
First developmental stages of advertising in traditional media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33986Identifikátory
SIS: 94270
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sekera, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, média, vývoj, historie, tisk, rozhlas, televizeKlíčová slova (anglicky)
advertising, media, development, history, print, radio, televisionPrvní vývojová stádia reklamy v tradičních médiích Jakub Kesl Abstrakt Diplomová práce "První vývojová stádia reklamy v tradičních médiích" se zabývá komerčním využitím médií ve svých prvních formách a pojednává o vývoji reklamní komunikace v součinnosti s vývojem jednotlivých medií. Pro účely této práce byla zvolena média tradiční, jimiž je myšlen tisk, rozhlas a televize, v období od vzniku těchto médií po dobu, kdy se inzerce v nich etablovala jako víceméně samozřejmá součást. Diplomová práce se snaží zodpovědět tyto otázky: Jak se v prvních okamžicích své existence reklama v tradičních médiích formovala a vyvíjela? Jak vypadala první vývojová stádia mediální reklamy? Jaká byla reakce společnosti na nové formy mediální reklamy? Jak vstup reklamy do médií ovlivnil samotná média a jejich obsahy či jak média ovlivnila podobu reklamy? V diplomové práci je poukázáno na podoby vlivu reklamy na média a jejich obsahy i vlivy médií na reklamu, či popisuje formy a podoby komerčních sdělení v tradičních médiích ve svých počátcích. Práce se primárně zabývá prvními vývojovými stádii reklamy v zemích, kde počal vývoj tisku, rozhlasu a televize a reklamy nejdříve. Důraz je kladen na situaci ve Velké Británii a Spojených státech amerických, a je doplněn specifikami situace v naší zemi, přičemž se snaží nabídnout...
The first developmental stages of advertising in traditional media Jakub Kesl Abstract Diploma thesis "The first developmental stages of advertising in traditional media" deals with the commercial use of media in its first forms and handles the evolution of advertising communication in conjunction with the development of media. Traditional media - print, radio and television in the period starting with emergence of these media until the point of establishment of advertising as their more or less apparent part were selected as a purpose of this study. This thesis tries to answer following questions: How did the advertising in traditional media in the first moments of its existence form and evolve? How did the first developmental stages of media advertising look like? What was the reaction of the audience to new forms of media advertising? How did enter of advertising into the media influence them and their contents or how did the media influence the ads? Attention is paid to forms of impact of advertising to media and their contents and forms of impact of media on advertising, and describes the types and forms of commercial messages in traditional media in its infancy. The work is primarily concerned with the first stages of development of advertising in the countries, where the development of print,...