Zobrazit minimální záznam

The Czech music
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorPješčaková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-27T03:50:43Z
dc.date.available2017-04-27T03:50:43Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34105
dc.description.abstractČeská komerční hudební televizní stanice Óčko, která začala vysílat pod označením Stanice O v roce 2002, je přeneseně důsledkem změn v oblasti evropského televizního vysílání od 80. let 20. století spojených především s digitalizací a deregulací televizního trhu. Óčko lze charakterizovat čtyřmi základními znaky, které určují podobu jeho vysílání. Jsou jimi zábava, propojení s novými médii (interaktivita), českost a masifikace. Všechny tyto znaky zaštiťuje podnikatelská logika (popisovaná především zástupci politické komunikace médií) jako základní princip určující podobu Óčka. Středobodem se tak v této souvislosti stává sledovanost. Přestože Óčko vzniklo v roce 2002, lze v jeho vysílání, právě skrze tuto ekonomickou logiku, spatřovat principy kulturního průmyslu, tak jak jej popsal Theodor Adorno (a Max Horkheimer) již v polovině 20. století. Současně lze na hudební televizní stanici Óčko nahlížet skrze aktuální přístupy mediálních studií, jako na příklad smrti vysílací televize v post-vysílací éře a příklad nástupu matrix médií. Základní charakteristické znaky televize Óčko, tedy zábavní role, konvergence s novými médii či interaktivita jsou totiž podstatou televize v post-vysílací éře. Ve vysílání Óčka lze však stále najít znaky éry předchozí, vysílací, a to skrze jeho důraz na národní charakter...cs_CZ
dc.description.abstractCzech commercial music television Ocko, which started its broadcasting in 2002 under the name Stanice O, is a consequence of changes in the European television industry in the 1980's. These changes were connected primarily with digitalization and deregulation of the television industry. Ocko can be described through its four basic characteristics that predeterminate its form. They are entertainment, media convergence (interactivity), Czechness, and massification. All of these characteristics are gathered under one principle: the economic logic (described primarily by political economy of communication), which creates the form of television Ocko. The central point than is TV ratings. Although Ocko started to broadcast in 2002, it is possible to find there (through its economic logic principles), the culture industry described by Theodor Adorno and Max Horkheimer in the mid 20th century. At the same time, Ocko can be seen through actual findings of theories of media studies as an example of a death of broadcast television in the post-broadcast era and as an example of the matrix medium. Basic features of Ocko - entertainment, convergence with new media or interactivity, are the main principles of the post-broadcasting era indeed. However, there are still some characteristics in Ocko television that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleČeská hudební televizní stanice Óčko jako kulturní průmysl v éře matrix médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId94001
dc.title.translatedThe Czech musicen_US
dc.contributor.refereeVedral, Jan
dc.identifier.aleph001369718
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csČeská komerční hudební televizní stanice Óčko, která začala vysílat pod označením Stanice O v roce 2002, je přeneseně důsledkem změn v oblasti evropského televizního vysílání od 80. let 20. století spojených především s digitalizací a deregulací televizního trhu. Óčko lze charakterizovat čtyřmi základními znaky, které určují podobu jeho vysílání. Jsou jimi zábava, propojení s novými médii (interaktivita), českost a masifikace. Všechny tyto znaky zaštiťuje podnikatelská logika (popisovaná především zástupci politické komunikace médií) jako základní princip určující podobu Óčka. Středobodem se tak v této souvislosti stává sledovanost. Přestože Óčko vzniklo v roce 2002, lze v jeho vysílání, právě skrze tuto ekonomickou logiku, spatřovat principy kulturního průmyslu, tak jak jej popsal Theodor Adorno (a Max Horkheimer) již v polovině 20. století. Současně lze na hudební televizní stanici Óčko nahlížet skrze aktuální přístupy mediálních studií, jako na příklad smrti vysílací televize v post-vysílací éře a příklad nástupu matrix médií. Základní charakteristické znaky televize Óčko, tedy zábavní role, konvergence s novými médii či interaktivita jsou totiž podstatou televize v post-vysílací éře. Ve vysílání Óčka lze však stále najít znaky éry předchozí, vysílací, a to skrze jeho důraz na národní charakter...cs_CZ
uk.abstract.enCzech commercial music television Ocko, which started its broadcasting in 2002 under the name Stanice O, is a consequence of changes in the European television industry in the 1980's. These changes were connected primarily with digitalization and deregulation of the television industry. Ocko can be described through its four basic characteristics that predeterminate its form. They are entertainment, media convergence (interactivity), Czechness, and massification. All of these characteristics are gathered under one principle: the economic logic (described primarily by political economy of communication), which creates the form of television Ocko. The central point than is TV ratings. Although Ocko started to broadcast in 2002, it is possible to find there (through its economic logic principles), the culture industry described by Theodor Adorno and Max Horkheimer in the mid 20th century. At the same time, Ocko can be seen through actual findings of theories of media studies as an example of a death of broadcast television in the post-broadcast era and as an example of the matrix medium. Basic features of Ocko - entertainment, convergence with new media or interactivity, are the main principles of the post-broadcasting era indeed. However, there are still some characteristics in Ocko television that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013697180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV