Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Comparison of Selected Topics of Political Commnication of political parties in the Czech Republic:
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34129Identifikátory
SIS: 94308
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
politická komunikace, profesionalizace, personalizace, negativita, politická kampaň, volby 2010Klíčová slova (anglicky)
Political communication, Professionalization, Personalization, Negativeness, Political campaign, 2010 ElectionSrovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....
Comparison of Selected Topics of Political Communication of political parties in the Czech Republic: Professionalization, Personalization, Negativeness ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. This Diploma Thesis deals with three selected topics of political communication (Professionalization, Personalization, Negativeness) which are related to the transform of modern to postmodern political campaigns. Each of the topic is described on the theoretical base, then the historical development of using this technic by political parties is mentioned, and finally relevant criticism of this concept (related to the problems of the definition of the concept, or to the normative reflections on democratic political systém) is noticed. Comparative analysis of political communication made by Czech political parties in 2010 elections is made to identify the level of using each of three concepts mentioned above. The result is explicit that political parties in the Czech Republic differ one to another in using different technics of political communication towards...