Zobrazit minimální záznam

Development of Children's Education Programmes in Czech Television from 1992 to 2010
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorHavlíková, Vendula
dc.date.accessioned2017-04-27T03:57:16Z
dc.date.available2017-04-27T03:57:16Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34138
dc.description.abstractTato diplomová práce mapuje vývoj programové nabídky vzdělávacích pořadů uvedených České televizí v letech 1992 až 2010. Hlavní tendence v tvorbě programové koncepce jsou vykresleny na pozadí konkrétních politických, společenských a technologických souvislostí, jež byly pro Českou republiku v daném období charakteristické. Teoretická část shrnuje některé relevantní poznatky z oblasti sociologie, psychologie a mediálních studií týkající se procesu socializace a výchovy s důrazem na děti. Jedna samostatná kapitola je věnována problematice definování vzdělávacího pořadu, legislativnímu a další společenskému vymezení poslání České televize ve vztahu ke vzdělávání. Empirická část prostřednictvím archivních rešerší ročenek a publikací České televize, softwarového systému PROVYS, interních i veřejně přístupných dokumentů jednotlivých orgánů ČT a především rozhovory a konzultacemi se současnými i někdejšími pracovníky ilustruje vývoj a změny v daném období. Výsledkem je obsáhlý obraz hlavních tendencí vývoje televizního vzdělávání z produkce pověřených skupin či center. Práce nepodává vyčerpávající všech vzdělávacích pořadů vysílaných Českou televizí v daném období, což by podle vzhledem k amorfnímu charakteru daného žánru snad ani nebylo proveditelné, ale snaží se o kontextualizaci statutu televizního...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis surveys the development of education programmes variety broadcast by the Czech Television from 1992 to 2010. The main tendencies of pragramme creation are illustrated on the background of specific political, social and technological context characteristic for the Czech Republic in the period concerned. The theoretical part gathers some relevant information from the fields of sociology, psychology and media studies connected to the socialization process, with special focus on children. One separate chapter is then dedicated to the issue of education programme definition, another to the legislative and further social role of the Czech television in relation to education. By means of annual almanacs, papers, PROVYS software system, internal and public documents research, as well as a number of interviews with current or former employees of the Czech television, the empirical part illustrates the development and changes referring to the period studied. The result of this is an extensive image of the main tendencies of television education development produces by groups or centers in charge. The thesis does not give a full-range account of all education programmes shown by the broadcaster, as with regard to the amorphous character of the genre this is not even accomplishable, but attempts to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjecttelevize veřejné službycs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjecttelevizní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací pořadycs_CZ
dc.subjectprogramová koncepcecs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectpublic service televisionen_US
dc.subjectCzech televisionen_US
dc.subjecttelevision educationen_US
dc.subjecteducation programmesen_US
dc.subjectprogramme conceptionen_US
dc.titleVývoj nabídky vzdělávacích pořadů České televize v letech 1992 až 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93384
dc.title.translatedDevelopment of Children's Education Programmes in Czech Television from 1992 to 2010en_US
dc.contributor.refereeMacků, Lucie
dc.identifier.aleph001369275
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce mapuje vývoj programové nabídky vzdělávacích pořadů uvedených České televizí v letech 1992 až 2010. Hlavní tendence v tvorbě programové koncepce jsou vykresleny na pozadí konkrétních politických, společenských a technologických souvislostí, jež byly pro Českou republiku v daném období charakteristické. Teoretická část shrnuje některé relevantní poznatky z oblasti sociologie, psychologie a mediálních studií týkající se procesu socializace a výchovy s důrazem na děti. Jedna samostatná kapitola je věnována problematice definování vzdělávacího pořadu, legislativnímu a další společenskému vymezení poslání České televize ve vztahu ke vzdělávání. Empirická část prostřednictvím archivních rešerší ročenek a publikací České televize, softwarového systému PROVYS, interních i veřejně přístupných dokumentů jednotlivých orgánů ČT a především rozhovory a konzultacemi se současnými i někdejšími pracovníky ilustruje vývoj a změny v daném období. Výsledkem je obsáhlý obraz hlavních tendencí vývoje televizního vzdělávání z produkce pověřených skupin či center. Práce nepodává vyčerpávající všech vzdělávacích pořadů vysílaných Českou televizí v daném období, což by podle vzhledem k amorfnímu charakteru daného žánru snad ani nebylo proveditelné, ale snaží se o kontextualizaci statutu televizního...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis surveys the development of education programmes variety broadcast by the Czech Television from 1992 to 2010. The main tendencies of pragramme creation are illustrated on the background of specific political, social and technological context characteristic for the Czech Republic in the period concerned. The theoretical part gathers some relevant information from the fields of sociology, psychology and media studies connected to the socialization process, with special focus on children. One separate chapter is then dedicated to the issue of education programme definition, another to the legislative and further social role of the Czech television in relation to education. By means of annual almanacs, papers, PROVYS software system, internal and public documents research, as well as a number of interviews with current or former employees of the Czech television, the empirical part illustrates the development and changes referring to the period studied. The result of this is an extensive image of the main tendencies of television education development produces by groups or centers in charge. The thesis does not give a full-range account of all education programmes shown by the broadcaster, as with regard to the amorphous character of the genre this is not even accomplishable, but attempts to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013692750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV