Fenomén a výzkum módních blogů
A Phenomenon of fashion Blogs
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34140Identifikátory
SIS: 94009
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reifová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Módní blogy, módní magazíny, blogosféra, móda, kvalitativní analýza, skupinové interview, zakotvená teorieKlíčová slova (anglicky)
Fashion blogs, fashion magazines, the blogosphere, fashion, qualitative analysis, group interviews, grounded theoryDiplomová práce Fenomén a výzkum módních blogů pojednává o relativně novém fenoménu osobních blogů se zaměřením na módu a styl. Představuje módní blogy v celé jejich komplexnosti včetně definice, kategorizace, vzniku a vývoje. Ve druhé části deskriptivním způsobem srovnává módní blogy s tematicky spřízněnými módními magazíny a to z několika různých hledisek: formálních znaků, organizace práce, textových, obrazových a grafických prvků, publika, reklamního využití prostoupení PR a reprezentace reality. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum módních blogů - metodou skupinového interview s módními blogery a následně analytickou metodou zakotvené teorie zkoumá jednotlivé vztahy, zejména kauzální, které fungují v rámci zkoumaného fenoménu. Jejich prostřednictvím odhaluje další aspekty módního blogování jakými jsou například motivace, obavy, potřeby, sny a ambice blogerů. Cílem práce je zodpovědět otázku, jak se módní blogy se svou osobitou a autorskou prezentací módy vymezují vůči módním magazínům a navrhnout základní teorii fungování tohoto dosud nepříliš prozkoumaného média.
Diploma thesis Fashion blogs and research on the phenomenon discusses a relatively new phenomenon of personal blogs with a focus on fashion and style. It presents fashion blogs in all their complexity, including the definition, classification, origin and evolution. The second section compares the descriptive way fashion blogs with thematically related fashion magazines and from various perspectives: formal characteristics, work organization, text, picture and graphic elements, audiences, the use of advertising and PR and representation of reality. The practical part is focused on qualitative research fashion blog - by a focus group interview with fashion bloggers and subsequently grounded theory method of analysis examines the various relationships, especially causal, which operate under the studied phenomenon. Through reveals further aspects of the fashion blogging such as motivation, fears, needs, dreams and ambitions of bloggers. The goal is to answer the question of how fashion blogs with its distinctive style and authors presentation define the fashion magazines and propose a basic theory of operation of the medium as yet not explored.