Zobrazit minimální záznam

Analysis of the relationship between media popularit y and perceiving their credibility
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorMičánek, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-27T04:14:32Z
dc.date.available2017-04-27T04:14:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34218
dc.description.abstractCílem naší práce bylo zkoumat vztah důvěry v média. Představili jsme vybrané teoretické koncepce důvěry ve vztahu ke společnosti i k médiím a vytvořili z nich vlastní teoretická východiska, která jsme posléze využili ve výzkumu důvěry v média. V teoretické části jsme definovali pojem důvěry a vymezili jej vůči dvěma základním přístupům k důvěře vycházejícím z racionálního a intuitivního chápání důvěry u vybraných autorů. Spolu s těmito dvěma principy jsme popsali hierarchické úrovně na, kterých lze důvěru zkoumat a dále jsme se zaměřili na úroveň interpersonální a systémovou. Podali jsme přehled vybraných koncepcí důvěry spolu s nástinem vývoje chápání tohoto pojmu v rámci sociologie u vybraných autorů. Následně jsme osvětlili funkci médií ve společnosti a příčiny zájmu o výzkum důvěry v média. K tomuto účelu jsme uvedli stručný přehled pojetí účinků médií na společnost a recipienty, který jsme v souladu s citovanými autory systematizovali podle míry vlivu a časové délky vyvolání účinku působení médií. Poté jsme se zabývali vývojem zkoumání důvěry z empirického hlediska a v krátkosti jsme referovali o míře důvěry v média v České republice. V závěru teoretické části jsme popsali jevy, které mohou být příčinou poklesu důvěry v média a v souladu s tím i ve společenské instituce obecně. Na základě...cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of our thesis was to study the relation between trust and media. Therefore, we have introduced some selected theoretical approaches of trust in relation to society and we have also formulated our own theoretical implications on the basis of this review which we have later used in our research of trust in media. In the theoretical part we have defined the concept of trust in terms of two key principals of trust based on the rational and intuitive understanding of trust. We have described hierarchical levels of trust in society and then we have focused on interpersonal and system level. We have reviewed selected theoretical approaches to trust and we have outlined the development of trust within sociology. We have explained the function of media in society and pointed out the reasons of the interest in studying trust in media together with the review of the concepts of media effects. Then we have briefly summarized the empirical research and mentioned the situation in the Czech Republic. Finally we have suggested some phenomenons that may cause the decrease in trust are named. In the research part we have concerned with the analysis between media source popularity operetionalised as a frequency of using of the media source and its credibility perceived by recipients. Another research goal...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectdůvěracs_CZ
dc.subjectdůvěryhodnostcs_CZ
dc.subjectúčinky médiícs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjecttrusten_US
dc.subjectcredibilityen_US
dc.subjectmedia effectsen_US
dc.titleMédia a důvěra. Analýza vztahu oblíbenosti druhů médií a vnímání jejich důvěryhodnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-31
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId102287
dc.title.translatedAnalysis of the relationship between media popularit y and perceiving their credibilityen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001297265
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem naší práce bylo zkoumat vztah důvěry v média. Představili jsme vybrané teoretické koncepce důvěry ve vztahu ke společnosti i k médiím a vytvořili z nich vlastní teoretická východiska, která jsme posléze využili ve výzkumu důvěry v média. V teoretické části jsme definovali pojem důvěry a vymezili jej vůči dvěma základním přístupům k důvěře vycházejícím z racionálního a intuitivního chápání důvěry u vybraných autorů. Spolu s těmito dvěma principy jsme popsali hierarchické úrovně na, kterých lze důvěru zkoumat a dále jsme se zaměřili na úroveň interpersonální a systémovou. Podali jsme přehled vybraných koncepcí důvěry spolu s nástinem vývoje chápání tohoto pojmu v rámci sociologie u vybraných autorů. Následně jsme osvětlili funkci médií ve společnosti a příčiny zájmu o výzkum důvěry v média. K tomuto účelu jsme uvedli stručný přehled pojetí účinků médií na společnost a recipienty, který jsme v souladu s citovanými autory systematizovali podle míry vlivu a časové délky vyvolání účinku působení médií. Poté jsme se zabývali vývojem zkoumání důvěry z empirického hlediska a v krátkosti jsme referovali o míře důvěry v média v České republice. V závěru teoretické části jsme popsali jevy, které mohou být příčinou poklesu důvěry v média a v souladu s tím i ve společenské instituce obecně. Na základě...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of our thesis was to study the relation between trust and media. Therefore, we have introduced some selected theoretical approaches of trust in relation to society and we have also formulated our own theoretical implications on the basis of this review which we have later used in our research of trust in media. In the theoretical part we have defined the concept of trust in terms of two key principals of trust based on the rational and intuitive understanding of trust. We have described hierarchical levels of trust in society and then we have focused on interpersonal and system level. We have reviewed selected theoretical approaches to trust and we have outlined the development of trust within sociology. We have explained the function of media in society and pointed out the reasons of the interest in studying trust in media together with the review of the concepts of media effects. Then we have briefly summarized the empirical research and mentioned the situation in the Czech Republic. Finally we have suggested some phenomenons that may cause the decrease in trust are named. In the research part we have concerned with the analysis between media source popularity operetionalised as a frequency of using of the media source and its credibility perceived by recipients. Another research goal...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012972650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV