Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku
The position of the tabloid press in Switzerland
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34267Identifikátory
SIS: 102731
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Bulvární tisk, historie, ekonomika, Švýcarsko, Ringier, Blick, bulvarizaceKlíčová slova (anglicky)
Tabloid press, history, economics, Switzerland, Ringier, Blick, tabloidisationDiplomová práce "Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku" pojednává o bulvárním tisku obecně a jeho rozvoji ve Švýcarsku. V této diplomové práci je nejprve charakterizován bulvární tisk jako takový - jak vznikal, co jeho rozvoj podmiňovalo. Jaké společenské a ekonomické procesy musely proběhnout, aby byl umožněn. Bulvární tisk je zde definován z hlediska znaku a dalších aspektů jako je jeho formát či způsob komunikace se čtenářem. Práce se dále zabývá historií a přírodními podmínkami Švýcarska, které svými specifiky významně determinují možnosti rozvoje tisku. Švýcarsko je zemí se čtyřmi úředními jazyky, což je na jednu stranu překážkou pro tištěná média (např. italsky hovoří pouze 6.5 % z celkového počtu 7.785.000 obyvatel), na druhou stranu to může umožňovat vznik specializovaných publik a jim na míru vzniklých titulů. Ve třetí kapitole práce je popsána historie švýcarského tisku - a především bulváru - na příkladu vydavatelského domu Ringier. Ten od roku 1959 vydává švýcarský bulvární deník Blick (náklad je 214.880 kusů, čtenost uvádí Ringier 628.000). Zároveň je jedním z nejsilnějších hráčů na švýcarském mediálním trhu. Závěrečná kapitola se věnuje současnému všeobecnému trendu bulvarizace médií, který ve švýcarském prostředí potvrzuje aktuální výzkum na téma kvality médií prováděný na...
The thesis "Position of the tabloid press in Switzerland on the example of Blick" deals with the position of tabloid press in general as well as with its development in Switzerland. There is a characteristic of the tabloid press and the necessary economical and social circumstances. The tabloid press is described from the point of view of its signs, form and the way it communicates with the audience. The thesis also describes the history and natural conditions of Switzerland that determinate the development of the press. Switzerland is the country with four official languages that might be regarded as an obstruction to the print media (for example Italian is spoken only by 6.5% of the total 7.785.000 population) on the other hand there is a potential of specialized audience and therefore custom made titles. The third chapter deals with the history of tabloid press in Switzerland on the example of the publishing house Ringier. The tabloid daily Blick has been a part of its portfolio since 1959 (circulation 214.880, audience according to Ringier 628.000). Ringier is one of the most powerful players on the media scene of Switzerland. The last chapter describes the general trend of the change of media towards tabloid type, the trend is supported by the Swiss media quality research done at Universität Zürich.