Mapping the Individual Musical Experience in Post-Apartheid South Africa: A Bio-Ethnography of Township Dweller Lesiba Samuel Kadiaka
Mapování individuálního hudební zkušenosti v post-apartheidní Jižní Africe. Bio-etnografie obyvatele townshipu Lesiby Samuela Kadiaky
dizertační práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/3427/thumbnail.png?sequence=11&isAllowed=y)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3427Identifikátory
SIS: 103089
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lucia, Christine Elizabeth
Horáková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
18. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
biografická etnografie, hudba, zkušenost, identita, township, migrace, Siónská křesťanská církev, Jižní Afrika, etnomuzikologieKlíčová slova (anglicky)
Biographic Ethnography, Music, Experience, Identity, Township, Migration, Zion Christian Church, South Africa, EthnomusicologyDisertační práce je biografickou etnografií běžného hudebníka a obyvatele townshipu Mamelodi v Jižní Africe Lesiby Samuel Kadiaky (*1962). Je založena na dlouhodobém a opakovaném terénním výzkumu přesahujícím celkem jeden rok, který se odehrál v pěti obdobích mezi lety 2006 a 2011. Práce prakticky prozkoumává možnosti etnografického studia průměrného (spíše než "výjimečného") hudebníka a jeho důsledky a dopady na širší etnomuzikologický a specificky jihoafrický hudební výzkum. Představuje tak konkrétní příspěvek do širší debaty o vztahu jednotlivce a sociálních a kulturních struktur. Zároveň je přelomová také díky svému vhledu na dosud málo studované hudební praxe Siónské křesťanské církve, jejímž je pan Kadiaka členem. Konkrétní výzkum sestával především z etnografických pozorování různých typů hudebních aktivit, jichž se pan Kadiaka účastnil, jednak jako sólový hudebník ("písničkář") a jednak jako člen zmíněné církve, a hloubkových etnografických interview prováděných v průběhu šesti let. Práce se skládá z rozsáhlé biografické části, jež v několika kapitolách pracuje s narativy o jeho dětství na venkově v Ga-Mphahlele a o jeho pozdějším životě v townshipu Mamelodi. Jsou zde využity také ikonografické dobové prameny soukromé povahy. Druhá část popisuje ve třech rozsáhlých kapitolách jeho hudební...
The dissertation is a biographical ethnography of an individual, ordinary musician and Mamelodi township dweller, Lesiba Samuel Kadiaka (*1962) in South Africa. It is based largely on fieldwork totalling more than 12 months conducted in five periods over six years between 2006 and 2011. It examines the possibilities of studying an average (rather than 'leading') musician ethnographically and their implications and consequences for wider ethnomusicological and South African music research. It makes a practical contribution to the wider debate about the relationship between individual, social, and cultural structures, and breaks new ground in its focus on the previously little known music and practices of Mr. Kadiaka's church, the Zion Christian Church. The research consisted mainly of ethnographic observations of various kinds of musical activities in which Mr. L. S. Kadiaka was involved in as a solo musician (songwriter and song singer) and as a member of the ZCC, on the one hand, and of deep interviews over the time span of six years, on the other. It consists of a biographical part dealing with his narratives about childhood in rural Ga-Mphahlele and his later life in Mamelodi township. Iconographic historical sources of a private nature are use too. The second part describes in three large...