Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse
Interakcion of media and marketing media discourse on the media image of musician Tomáš Klus
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34323Identifikátory
SIS: 93915
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štechová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mediální obraz, agenda setting, framing, priming, marketing, PR, hudební průmysl, hudební vydavatelstvíKlíčová slova (anglicky)
media image, agenda setting, framing, priming, marketing, PR, music industry, music publishing companyDiplomová práce Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse se zabývá vlivem korporátní agendy na agendu mediální. V teoretické rovině se práce zabývá základními tezemi konstrukce mediální reality a mediálního obrazu, konceptem agenda setting a problematikou hudebního průmyslu. Tedy oblastmi, které se podílejí a ovlivňují marketingový a mediální svět a tvoří tak základní rámec teoretické konstrukce mediální reality. V praktické části je zkoumán konkrétní proces nastolování agend na příkladu tvorby mediálního obrazu českého hudebníka Tomáše Kluse v průběhu tří let. A to prostřednictvím marketingového a PR oddělení hudebního vydavatelství Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. na zkoumaném vzorku vybraných tištěných médií - deníků MF DNES, Právo a Blesk. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem a do jaké míry marketingový diskurz ovlivňuje diskurz mediální a jaký je výsledný mediální obraz hudebníka.
This diploma thesis Interaction of media and marketing discourse on the media image of musician Tomáš Klus examines the influence of the corporate agenda through the marketing and PR department of a record label Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. on the agenda of the media, which represent the work of three full-scale Czech newspaper MF Dnes, Právo a Blesk. The theoretical approach is being built on the basic theses of media construction of reality and construction of media image, the concept of agenda setting and issue of the music industry. Thus, areas involved and influence the marketing and media world and form the basic framework of the theoretical structure of media reality. The empirical part is devoted to a particular process of agenda setting on an example of the media image of a Czech musician Tomáš Klus over three years through marketing and PR department of a record label Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. sampled for analysis of print media - newspapers MF Dnes, Law and Flash. The goal is to trace how and to what extent the marketing discourse influences the media discourse and how does this interaction influence the musician's final media image.