Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů
Senior people as a target group of lifestyle magazines
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35036Identifikátory
SIS: 93550
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Sylvie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
senior, stáří, lifestylový časopis, věková diskriminace, reklamaKlíčová slova (anglicky)
senior, age, lifestyle magazine, ageism, advertisingUniverzita Karlova v Praze Fakulta sociálních věd Institu komunikačních studií a žurnalistiky Denisa Mannová Diplomová práce Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů Abstrakt Práce se zabývá pohledem seniorů na trh s časopisy a zjišťuje, jaká je znalost seniorů časopisů jim určených. Práce také krátce rozebírá vzorek čtyř časopisů zaměřených na seniory: Generace, Revue 50plus, Vital plus, Magazín 55+ (resp. Magazín Plus), ročník 2010. Pro zasazení tématu do souvislostí je první kapitola věnována definici pojmů. První podkapitola pojednává o stáří a o současném postavení seniorů ve společnosti. Druhá podkapitola definuje termín lifestylový časopis. Další kapitola se věnuje mediálnímu trhu, konkrétně oblasti tištěných periodik. Uvádí nejčtenější časopisy na českém trhu, popisuje periodika zaměřené na seniory v České republice, ať už tištěná, nebo elektronická a okrajově zmiňuje i časopisy pro seniory vycházející ve světě. Třetí kapitola se věnuje reklamě, hodnotí vztah inzerentů a uvedených časopisů. Součástí práce je samostatný výzkum kombinující kvalitativní a kvantitativní metodu. Cílem výzkumu bylo potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že senioři neznají časopisy jim určené a/nebo je nezajímají. Přehledová studie tedy zjišťuje, jaká tištěná periodika z kategorie časopisů senioři znají, kterým dávají...
Univerzita Karlova v Praze Fakulta sociálních věd Institu komunikačních studií a žurnalistiky Denisa Mannová Diplomová práce Senioři jako cílová skupina lifestylových časopisů (Seniors as the target group of lifestyle magazines) Abstract This thesis deals with seniors' view on the magazines market and tries to find out whether seniors know about magazines which are produced for them. Apart from that, the thesis analyses a sample of four magazines focused on seniors: Generace, Revue 50plus, Vital plus, Magazín 55+ (or Magazín Plus), year 2010. In order to understand the subject matter of this thesis, the first chapter deals with definitions and their interpretation. The first subchapter discusses the term "age" or "oldness" as well as the current status of seniors in our society. The second subchapter defines the term "lifestyle magazine". The following chapter is dedicated to the media market, specifically to the area of printed periodicals. It introduces the most widely read magazines on the Czech market, discusses periodicals focused on seniors in the Czech Republic (whether printed or electronic) and, marginally, also mentions magazines focused on senior published in other countries. The third chapter deals with advertising, evaluates the relationship between advertisers and the abovementioned magazines....