Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa
The social responsibility of media on the example of Edward R. Murrow
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35055Identifikátory
SIS: 93557
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cirkl, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sociální odpovědnost médií, Edward R. Murrow, rozhlasové vysílání v USA, Televizní vysílání v USA, Zpravodajství, Rozhlasová žurnalistika, Vzdělávací vysílání, Spojené státy americkéKlíčová slova (anglicky)
Social Responsibility of Media, Edward R. Murrow, Radio Broadcasting in USA, Television Broadcasting in USA, News, Broadcast Journalism, Educational Broadcasting, The United States of AmericaDiplomová práce "Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa" pojednává o vývoji konceptu sociální odpovědnosti médií v americkém rozhlasovém a televizním vysílání od 20. do 50. let dvacátého století a demonstruje ji na příkladech vysílání reportéra a moderátora vysílací sítě CBS Edwarda R. Murrowa. Práce se podrobněji věnuje rozboru historického kontextu vzniku vysílání odpovědného ke společnosti, představuje klíčové události, regulační orgány, kořeny konceptu sociální odpovědnosti médií a tendence jeho vývoje. Zaměřuje se nejprve na rozvoj rozhlasového vysílání, vznik potřeby určitého stupně regulace a získání dominantního postavení komerčních vysílacích medií na vysílacím trhu na konci 30. let. Dále se zabývá vznikem televizního vysílání na konci 40. let a jeho rozvojem v 50. letech. Projevy sociální odpovědnosti jsou demonstrovány na příkladech Murrowova rozhlasového vysílání z Londýna během druhé světové války a dále televizního vysílání v pořadu See It Now z doby mccarthismu v první polovině 50. let. Práce dále podrobněji rozebírá některé Murrowovy rozhlasové a televizní pořady a jeho působení v CBS od konce 30. let až po jeho odchod na počátku 60. let.
The master's thesis "The Social Responsibility of Media in the Example of Edward R.Murrow" describes the development of social responsibility of media in the American radio and television broadcasting in the 20's - 50's of the 19th century and it demonstrates that in the examples of a CBS's reporter and anchorman, Edward R. Murrow. The thesis inquires the historical context in which the responsibilities of broadcasters came about describing the key events, regulatory authorities and the inception of the socially responsible media concept and its development trends. Firstly, the text focuses on the development of radio broadcasting, new demand for some level of control, and on the gaining dominance of commercial broadcasting media on the broadcasting market of the late 30's. Furthermore, the thesis analyzes the origins of television broadcasting of the late 40's and its progress in the 50's. The instances of social responsibility are demonstrated in the examples of Murrow's London radio broadcasts during the WWII and his latter TV show 'See It Now' in the McCarthyism era of the early 50's. Moreover, the thesis scrutinizes some of Murrow's TV and radio shows and looks at his activities in CBS from the late 30's up to his retirement in the early 60's.