Mediální reflexe negativní předvolební kampaně do PSČR v letech 2002,2006 a 2010
Media reflection of negative parliamentary election campaign in 2002,2006 and 2010
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35067Identifikátory
SIS: 93575
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štechová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Média, politika, politický marketing, negativní politický marketing, volební kampaň, volby, kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Media, politics, political marketing, negative political marketing, election campaign, elections, quantitative analysis(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na mediální reflexi negativní předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny ČR v letech 2002, 2006 a 2010. Hlavním cílem práce je zjistit, zda média ve vymezených obdobích reflektovala příklon českých politických stran k negativnímu politickému marketingu tak, jak ho popisují čeští politologové. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení tématu politického marketingu a charakteristice předvolebních kampaní do Poslanecké sněmovny v letech 2002, 2006 a 2010. Empirická část shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl pro každé předvolební období proveden vždy 13 týdnů před volbami v Hospodářských novinách, Lidových novinách a Mladé frontě DNES. Kvantitativní výzkum nepotvrdil hypotézu, že by dané deníky v období 13 týdnů před volbami reflektovaly větší míru užívání negativního politického marketingu.
Diploma thesis focuses on media reflection of negative Czech parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. The main goal of this thesis is to find out, whether media did reflect at the time the use of negative political marketing by Czech political parties in the way Czech political scientists describe it. Theoretical part explains the principles of political marketing and characterises parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. Empirical part gathers results of quantitative content analysis that were made for each pre- election period 13 weeks before elections in Hospodářské noviny, Lidové noviny and Mladá fronta DNES. The results of quantitative analysis did not confirm the hypothesis that those researched newspapers would in the period of 13 weeks before election reflect higher use of negative political marketing.