dc.contributor.advisor | Benešovská, Klára | |
dc.creator | Pospíšil, Aleš | |
dc.date.accessioned | 2017-03-20T12:46:11Z | |
dc.date.available | 2017-03-20T12:46:11Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3534 | |
dc.description.abstract | V roce 2005 byla na Ústavu pro dějiny umění FFUK v Praze vypracována magisterská diplomová práce pod vedením prof. PhDr. Jaromíra Homolky CSc. na téma "Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře, dílo Matěje Rejska jako architekta ". Obhájena byla tato práce v témže roce. Největší důraz v ní byl kladen na rozlišení, které části stavby lze připsat Matěji Rejskovi a které po dvojím restaurování chrámu lze považovat za autentické. Na základě tohoto rozboru a detailního popisu bylo možné konstatovat, že Matěj Rejsek vytvořil chórem sv. Barbory pozoruhodné architektonické dílo se svébytnými prvky. V předkládané rigorózní práci je obsah předchozí studie rozšířen o osobnost a dílo mistra Hanuše, prvního stavitele chrámu v pozdně gotickém období a o prohloubené poznání samotného Rejskova díla. Díky lešení po stavenému až po klenbu chóru bylo možné poznat chrám také v interiéru. Na základě detailního studia všech částí architektury, běžně nepřístupných polí triforia a klenby bylo možné načrtnout jednotlivé podíly obou mistrů na stavbě. Do jisté míry se podařilo to, o čem se skepsí v roce 1946 psal Bohuslav Kraus 1 : "Snad nové výzkumy zdiva a způsobu stavby, možné při restauracích, přesněji osvětlí, kde končí Hanuš a co je dílem Rejskovým. Dosavadní bádání neuspokojuje ". | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře. Architektonické dílo mistra Hanuše a Matěje Rejska | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-31 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 26385 | |
dc.title.translated | The St. Barbora cathedral in Kutná Hora. Architectural work of master Hanuš and Matěj Rejsek | en_US |
dc.contributor.referee | Macek, Petr | |
dc.identifier.aleph | 000635714 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | V roce 2005 byla na Ústavu pro dějiny umění FFUK v Praze vypracována magisterská diplomová práce pod vedením prof. PhDr. Jaromíra Homolky CSc. na téma "Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře, dílo Matěje Rejska jako architekta ". Obhájena byla tato práce v témže roce. Největší důraz v ní byl kladen na rozlišení, které části stavby lze připsat Matěji Rejskovi a které po dvojím restaurování chrámu lze považovat za autentické. Na základě tohoto rozboru a detailního popisu bylo možné konstatovat, že Matěj Rejsek vytvořil chórem sv. Barbory pozoruhodné architektonické dílo se svébytnými prvky. V předkládané rigorózní práci je obsah předchozí studie rozšířen o osobnost a dílo mistra Hanuše, prvního stavitele chrámu v pozdně gotickém období a o prohloubené poznání samotného Rejskova díla. Díky lešení po stavenému až po klenbu chóru bylo možné poznat chrám také v interiéru. Na základě detailního studia všech částí architektury, běžně nepřístupných polí triforia a klenby bylo možné načrtnout jednotlivé podíly obou mistrů na stavbě. Do jisté míry se podařilo to, o čem se skepsí v roce 1946 psal Bohuslav Kraus 1 : "Snad nové výzkumy zdiva a způsobu stavby, možné při restauracích, přesněji osvětlí, kde končí Hanuš a co je dílem Rejskovým. Dosavadní bádání neuspokojuje ". | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006357140106986 | |