Zobrazit minimální záznam

The diagnosis of Asperger syndrome: a pilot study of Czech version ASSQ and ASAS
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorKrejčířová, Helena
dc.date.accessioned2017-03-20T12:46:42Z
dc.date.available2017-03-20T12:46:42Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3537
dc.description.abstractIn a theoretical part of the present study we describe history, epidemiology, ethiology, diagnostic classification, diagnostic criteria and clinical features of Asperger syndrome, comorbidity, theory of autism, differential diagnosis and diagnostic methods for the Asperger syndrome. A practical part of this study examines the validity and reliability of two diagnostic schedule - ASSQ - High-functioning Autism Spectrum Screening Questionnaire/Asperger Syndrome Screening Questionnaire - and ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ and ASAS are checklists for a completion on by lay informants when assessing symptoms characteristic of Asperger syndrome and other high-functioning autism spectrum disorders in children and adolescents with a normal intelligence. Data for the parent and teacher ratings in the samples (sample AUT comprised 42 6- to 16-years-old children (39 boys, 3 girls) with Asperger syndrome or high-functioning autism, the sample LMD comprised 143 cases (130 boys, 13 girls) with ADHD and leaming disorders and the control group of 163 participants (147 boys, 16 girls) from mainstream schools without any formal diagnosis) are presented along with various measures of reliability and validity. Optimal cut-off scores are estimated by the best ratio of the true positive rate (sensitivity) to...en_US
dc.description.abstractV teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAScs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-03-30
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26584
dc.title.translatedThe diagnosis of Asperger syndrome: a pilot study of Czech version ASSQ and ASASen_US
dc.contributor.refereeDrlíková, Eva
dc.identifier.aleph000646908
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...cs_CZ
uk.abstract.enIn a theoretical part of the present study we describe history, epidemiology, ethiology, diagnostic classification, diagnostic criteria and clinical features of Asperger syndrome, comorbidity, theory of autism, differential diagnosis and diagnostic methods for the Asperger syndrome. A practical part of this study examines the validity and reliability of two diagnostic schedule - ASSQ - High-functioning Autism Spectrum Screening Questionnaire/Asperger Syndrome Screening Questionnaire - and ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ and ASAS are checklists for a completion on by lay informants when assessing symptoms characteristic of Asperger syndrome and other high-functioning autism spectrum disorders in children and adolescents with a normal intelligence. Data for the parent and teacher ratings in the samples (sample AUT comprised 42 6- to 16-years-old children (39 boys, 3 girls) with Asperger syndrome or high-functioning autism, the sample LMD comprised 143 cases (130 boys, 13 girls) with ADHD and leaming disorders and the control group of 163 participants (147 boys, 16 girls) from mainstream schools without any formal diagnosis) are presented along with various measures of reliability and validity. Optimal cut-off scores are estimated by the best ratio of the true positive rate (sensitivity) to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990006469080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV