dc.contributor.advisor | Ventura, Václav | |
dc.creator | Matějek, Marek | |
dc.date.accessioned | 2019-10-16T15:52:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-16T15:52:11Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/35460 | |
dc.description.abstract | The dissertation analyses the activities of Joseph Calasanz in education and the circumstances which resulted in founding the Order of the Pious Schools. The thesis pursues his decisions to promote education of children from the poorest social classes. Based on abundant literary sources, in particular, his correspondence, Calasansz's initiatives and instructions for administration of the schools and education of children have been examined. The work also pursues the aims of education and the key competences which Piarists were supposed to acquire. | en_US |
dc.description.abstract | Disertační práce analyzuje působení Josefa Kalasanského v oblasti vzdělávání a výchovy a faktory, které vedly k založení řádu Zbožných škol. Sleduje jeho rozhodnutí zasadit se o výchovu se zaměřením na děti z nejnižších sociálních vrstev. Na základě studia odborné literatury a vydaných pramenů, zejména jeho korespondence, prověřuje Kalasanského podněty a pokyny pro vedení škol, výchovu a vzdělávání. Sleduje také cíle vzdělávání a klíčové kompetence, které si měl osvojit piaristický pedagog. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Duchovní rozměr zakladatelského díla Josefa Kalasanského | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-14 | |
dc.description.department | Department of Theological Ethics and Theology of Spirituality | en_US |
dc.description.department | Katedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018) | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 59090 | |
dc.title.translated | The Spiritual Aspect in the Founding Work of Joseph Calasanz | en_US |
dc.contributor.referee | Kohut, Pavel Vojtěch | |
dc.contributor.referee | Smahel, Rudolf | |
dc.identifier.aleph | 001377695 | |
thesis.degree.name | Th.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Katolická teologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Catholic Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Katolická teologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Catholic Theology | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Disertační práce analyzuje působení Josefa Kalasanského v oblasti vzdělávání a výchovy a faktory, které vedly k založení řádu Zbožných škol. Sleduje jeho rozhodnutí zasadit se o výchovu se zaměřením na děti z nejnižších sociálních vrstev. Na základě studia odborné literatury a vydaných pramenů, zejména jeho korespondence, prověřuje Kalasanského podněty a pokyny pro vedení škol, výchovu a vzdělávání. Sleduje také cíle vzdělávání a klíčové kompetence, které si měl osvojit piaristický pedagog. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The dissertation analyses the activities of Joseph Calasanz in education and the circumstances which resulted in founding the Order of the Pious Schools. The thesis pursues his decisions to promote education of children from the poorest social classes. Based on abundant literary sources, in particular, his correspondence, Calasansz's initiatives and instructions for administration of the schools and education of children have been examined. The work also pursues the aims of education and the key competences which Piarists were supposed to acquire. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018) | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990013776950106986 | |