James Hillman a post-jungiánské školy
James Hillman and post-Jungian schools
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3546Identifiers
Study Information System: 26383
Collections
- Kvalifikační práce [23748]
Author
Advisor
Referee
Matějů, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Cultural Studies
Department
Institute of Ethnology
Date of defense
18. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato studie amplifIkuje předchozí diplomovou práci o zcela samostatnou kapitolu, ve které interpretuje celkový kontext post - jungiánských škol. Snaží se nejenom o zprostředkovaní základní teze tohoto paradigmatu, ale také poukazuje na rozdíly jednotlivých škol na vybraných stěžejních bodech Jungovy psychologie. Předpokládám, že poskytnutí obecného exkurzu do post - jungiánského myšlení napomůže více přiblížit složitější psychologii Jamese Hillmana, která je poněkud extremní ve svých aplikacích imaginace, a které jsou rozebírány v hlavní části této práce. Proto je nová kapitola řazena před původní text. Ve shodě s minulým textem si tato práce detailněji všímá Hillmanovy psychologie, ale více v kontextu současného psychologického dění. Zmiňuje tedy nejenom kulturologický přesah myšlenek Jamese Hillmana, které jsou komparativně analyzované v jednotlivých tématech, ale i celkových souvislostí post-jungiánského hnutí. Výchozím materiálem této práce se stala kniha známého odborníka na jungiánskou psychologii Andrew Samuelse - Jung and the Post - Jungians, dále i doposud nepřeložená studie od Jamese Hillmana - Revisioning Psychology.
The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English