Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
School media-press,radio,internet:on an example of the "Olomouc" region
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35568Identifikátory
SIS: 103653
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 3. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
školní mediální aktivity, školní média, školní časopis, školní rozhlasové vysílání, školní televizní vysílání, školní internetová média, mediální gramotnost, mediální výchova, Olomoucký kraj, Ústecký krajKlíčová slova (anglicky)
school media production, school media, school magazine, school radio, school television, school internet media, media literacy, media education, region of Olomouc, region of Ústí nad LabemResumé Školní média tvoří specifické teritorium mediální krajiny, za určitých okolností je přitom lze považovat za organizační média, jež tvoří součást občanského mediálního sektoru, nebo za média alternativní. Ze školy potom činí svébytný typ veřejné sféry. V českém prostředí má tvorba školních médií poměrně dlouhou tradici. První školní média měla formu školních nebo třídních časopisů, které se začaly objevovat v polovině 19. století. Zpočátku vznikaly především z iniciativy žáků a studentů, jejich sepjetí se školou se v průběhu času proměňovalo a bylo ovlivňováno zejména školní praxí a politickou situací. Vydávání školních časopisů tak bylo podporováno, tolerováno, postihováno i podřizováno dohledu. Produkční mediální tvorba jakožto součást zárodečné podoby mediální výchovy se objevuje až v 80. letech 20. století. Po listopadu 1989 se spektrum školních médií rozšířilo. Vedle školních a třídních časopisů a příležitostných žákovských a studentských relací ve školním rozhlasu začalo být organizováno samostatné školní rozhlasové i televizní vysílání, s rozšířením informačně komunikační techniky se objevují školní internetová média. Rozvíjí se také další školní mediální aktivity, jako je přispívání žáků a studentů na web školy nebo jejich spolupráce s profesionálními médii. V souvislosti s diskusí o potřebě...
School media create specific territory of media landscape. However in certain circumstances, they can be considered as organisational media, which forms a part of civil media sector, or as alternative media. School media create from school peculiar type of public sphere too. School media production has quite long tradition in the Czech environment. First school media have a form of school or class magazines, which have appeared in the mid of 19th century. At the beginning, they were made from initiative of pupils and students. Their closeness to school has been changed and influenced by school experience and political situation through time. As a result, publishing of school magazines has been supported, tolerated, afflicted, and subordinated to supervision. Production media output as a part of incipient form of media education has not appeared until 80s of 20th century. The spectra of school media has extended after the November 1989. Firstly, the organisation of independent school radio and television broadcasts has started, besides school and class magazines and occasional student's broadcasts in school radio. Secondly, thanks to the extension of information and communicative technology, the new type, school internet media has emerged. Finally, there is the enlargement of other types of school...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmrčková, Dana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2010)Datum obhajoby: 1. 2. 2010Diplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se ... -
Aplikace prvků mediální výchovy do volnočasových aktivit školní družiny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUlrichová, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 17. 5. 2011 -
Role školních knihoven v procesu rozvoje mediální gramotnosti v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTopinková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 30. 1. 2012This diploma thesis examines the possibilities of involving school librarians and information specialists in the process of growth in media literacy at Czech schools. The theoretical part of the thesis briefly introduces ...