Zobrazit minimální záznam

Architecture of Educational Premises
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorČerný, Jindřich
dc.date.accessioned2017-04-27T10:14:25Z
dc.date.available2017-04-27T10:14:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35680
dc.description.abstractÚstředním tématem diplomové práce je oblast vzdělávacích prostor - prostorových dispozic škol. Práce se zabývá touto oblastí v co nejširším možném záběru a používá pro souhrnné označení všech věcí a jevů s tímto tématem souvisejícím termín architektura učebny. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. První kapitola teoretické části popisuje základní terminologii, vymezuje hraniční obory a seznamuje s historií oboru technologie vzdělávání. Druhá kapitola zkoumá oblast ergonomie v zaměření na vzdělávání, zabývá se učebními pomůckami, organizací vzdělávacích prostor a v návaznosti na toto spektrum témat se dále zabývá vztahem alternativního školství k pojetí organizace vzdělávacích prostor. Třetí kapitola sleduje vztah třídního klimatu a prostředí třídy v souvislosti s vývojovou psychologií osobnosti žáků. Konečně v poslední kapitole se rozebírá podstata a smysl dokumentu Akční plán "Škola pro 21. století" pro školství, v přímé souvislosti s vybavováním vzdělávacích prostor didaktickou technikou. Praktická část uvádí výzkum, jenž se zabývá vlivem prostředí vzdělávacích prostor na třídní klima. Jeho průběh a výsledky vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe focal issue of this thesis is the area of educational space - the spatial disposition of schools. The paper deals with the topic in a broadest way possible and uses the term "classroom architecture" as a general description of all related issues and phenomenons. The paper is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. The first chapter of the theoretical part describes the basic terminology, specifies the boundaries of related fields of study and introduces the history of education technology as a discipline of research. The second chapter is concerned with ergonomics in terms of education, educational instruments, organization of educational space and, based on these topics, analyses the relation between alternative education and the concepts of organizing the educational space. The third chapter observes the relation between the classroom climate and the classroom enviroment as related to progressive psychology of pupil's personality. Finally, the last chapter examines the essence and purpose of the action plan "School for 21st century" for equipping educational space with didactic technology. The practical part presents research concerned with the impacts of educational space environment on the classroom climate. Its progress and results are evaluated in the final chapters of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleArchitektura učebnycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-25
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72480
dc.title.translatedArchitecture of Educational Premisesen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph001385538
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚstředním tématem diplomové práce je oblast vzdělávacích prostor - prostorových dispozic škol. Práce se zabývá touto oblastí v co nejširším možném záběru a používá pro souhrnné označení všech věcí a jevů s tímto tématem souvisejícím termín architektura učebny. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. První kapitola teoretické části popisuje základní terminologii, vymezuje hraniční obory a seznamuje s historií oboru technologie vzdělávání. Druhá kapitola zkoumá oblast ergonomie v zaměření na vzdělávání, zabývá se učebními pomůckami, organizací vzdělávacích prostor a v návaznosti na toto spektrum témat se dále zabývá vztahem alternativního školství k pojetí organizace vzdělávacích prostor. Třetí kapitola sleduje vztah třídního klimatu a prostředí třídy v souvislosti s vývojovou psychologií osobnosti žáků. Konečně v poslední kapitole se rozebírá podstata a smysl dokumentu Akční plán "Škola pro 21. století" pro školství, v přímé souvislosti s vybavováním vzdělávacích prostor didaktickou technikou. Praktická část uvádí výzkum, jenž se zabývá vlivem prostředí vzdělávacích prostor na třídní klima. Jeho průběh a výsledky vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe focal issue of this thesis is the area of educational space - the spatial disposition of schools. The paper deals with the topic in a broadest way possible and uses the term "classroom architecture" as a general description of all related issues and phenomenons. The paper is divided into two parts: a theoretical one and a practical one. The first chapter of the theoretical part describes the basic terminology, specifies the boundaries of related fields of study and introduces the history of education technology as a discipline of research. The second chapter is concerned with ergonomics in terms of education, educational instruments, organization of educational space and, based on these topics, analyses the relation between alternative education and the concepts of organizing the educational space. The third chapter observes the relation between the classroom climate and the classroom enviroment as related to progressive psychology of pupil's personality. Finally, the last chapter examines the essence and purpose of the action plan "School for 21st century" for equipping educational space with didactic technology. The practical part presents research concerned with the impacts of educational space environment on the classroom climate. Its progress and results are evaluated in the final chapters of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990013855380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV