dc.contributor.advisor | Hromadová, Jana | |
dc.creator | Helm, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T11:22:49Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T11:22:49Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/35945 | |
dc.description.abstract | Tato práce je určena zejména učitelům a studentům deskriptivní geometrie na středních školách. Práce se zabývá především průnikem a konstrukcí jehlanů a hranolů v promítáních, se kterými se mohou seznámit studenti středních škol v hodinách deskriptivní geometrie. Konstrukce průniků těles jsou předvedeny na řešených úlohách, které jsou zpracovány v grafických programech GeoGebra a Cabri 3D s využitím výhod a možností těchto programů, kterými jsou krokování konstrukce, zvýraznění důležitých nebo skrytí pomocných čar apod. Kromě řešených úloh jsou na koncích kapitol neřešené příklady k procvičování. Úvodní kapitola obsahuje definice a vlastnosti obecných mnohostěnů a pravidelných (Platónových) těles. Diplomová práce se skládá z webových stránek, tištěné verze a přiložené tištěné verze v .pdf formátu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is destined mainly for high school teachers and students of descriptive geometry. Above all it deals with the intersection and the construction of pyramids and prisms in projections. Students can meet with these phenomena at high schools during lessons of descriptive geometry. The constructions of the intersections of figures are demonstrated on solved tasks. The tasks are processed in graphic programmes GeoGebra and Cabri 3D prospering from the following advantages and facilities of these programmes: a stepping of the construction, a contour accentuation or a secretion of auxiliary lines etc. Besides these solved tasks, there are also some unsolved tasks for practice at the ends of chapters. The introductory chapter contains definitions and characters of common polyhedrons and regular (Platonic) figures. The thesis consists of web sites, a printed version and an enclosed printed version in .pdf format. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mnohostěny | cs_CZ |
dc.subject | konstrukce jehlanu | cs_CZ |
dc.subject | konstrukce hranolu | cs_CZ |
dc.subject | průnik hranolů a jehlanů | cs_CZ |
dc.subject | platónská tělesa | cs_CZ |
dc.subject | polyhedrons | en_US |
dc.subject | a pyramid construction | en_US |
dc.subject | a prism construction | en_US |
dc.subject | an intersection of pyramids and prisms | en_US |
dc.subject | Platonic figures | en_US |
dc.title | Využití internetu při výuce mnohostěnů na střední škole. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-05-30 | |
dc.description.department | Department of Mathematics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 78574 | |
dc.title.translated | Secondary school polyhedrons with internet | en_US |
dc.contributor.referee | Šarounová, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001363954 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Matematika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of Mathematics and Descriptive Geometry at Higher Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Matematika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Mathematics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je určena zejména učitelům a studentům deskriptivní geometrie na středních školách. Práce se zabývá především průnikem a konstrukcí jehlanů a hranolů v promítáních, se kterými se mohou seznámit studenti středních škol v hodinách deskriptivní geometrie. Konstrukce průniků těles jsou předvedeny na řešených úlohách, které jsou zpracovány v grafických programech GeoGebra a Cabri 3D s využitím výhod a možností těchto programů, kterými jsou krokování konstrukce, zvýraznění důležitých nebo skrytí pomocných čar apod. Kromě řešených úloh jsou na koncích kapitol neřešené příklady k procvičování. Úvodní kapitola obsahuje definice a vlastnosti obecných mnohostěnů a pravidelných (Platónových) těles. Diplomová práce se skládá z webových stránek, tištěné verze a přiložené tištěné verze v .pdf formátu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is destined mainly for high school teachers and students of descriptive geometry. Above all it deals with the intersection and the construction of pyramids and prisms in projections. Students can meet with these phenomena at high schools during lessons of descriptive geometry. The constructions of the intersections of figures are demonstrated on solved tasks. The tasks are processed in graphic programmes GeoGebra and Cabri 3D prospering from the following advantages and facilities of these programmes: a stepping of the construction, a contour accentuation or a secretion of auxiliary lines etc. Besides these solved tasks, there are also some unsolved tasks for practice at the ends of chapters. The introductory chapter contains definitions and characters of common polyhedrons and regular (Platonic) figures. The thesis consists of web sites, a printed version and an enclosed printed version in .pdf format. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013639540106986 | |