Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu
Writing in the Streets - a Comparison of Danish and Czech City Planning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3641Identifikátory
SIS: 21023
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
anotace: Hubáčková, B.: Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu je teoretickou studií, která se zabývá historií a formami vizuální komunikace ve veřejném prostoru a jejím stavem na počátku 21. století. Cílem práce bylo na základě prostudovaných skutečností porovnat stav městského designu a úroveň vizuální komunikace v Dánsku a Česku. Informační a orientační systémy jsou v obou zemích chybné, chyby však plynou z odlišných příčin. Velké rozdíly pak byly spatřeny především v kvalitě zpracování reklamy, která je v Dánsku díky celkové stabilitě a tradici řemesla na vyšší úrovni. klíčová slova: vývoj ulice, městský mobiliář, grafický design, vizuální komunikace, design, orientační systém, reklama, plakát, graffiti
annotation: Hubáčková B.: Signs in the streets - Comparison of Danish and Czech city design. (Graduation theses) Prague 2006 - Charles University, Faculty of Education, department of art. Signs in the streets - Comparison of Danish and Czech city design is a desk study which is concerned with history and forms of visual communication in public area and its position in the early 21st century. The target of these graduation theses was compare the position and level of visual communication in Denmark and in the Czech Republic. Information and orientation systems are incorrect in both countries but the errors come from different reasons. The big differences were noted at the level of processing of advertising which is at an even higher level in Denmark due to of stability and tradition of craft. keywords: street development, graphic design, visual communication, design, orientation system, advertising, poster, graffiti.