dc.contributor.advisor | Michalová, Zdena | |
dc.creator | Hainová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:14:55Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:14:55Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3668 | |
dc.description.abstract | The goal of the dissertation is to map out the achieved success of former students from the special school for pupils with behavioral disorder in farther educational institutions. We would like to uncover how the surrounding adaptation is affected by the behavioral disorder. In the theoretical part there are facts concerning the behavioral disorder focused on the ADHD/ADD syndrome issue. The process of socialization described in all stages and the family as a remarkable factor of generating the basic social values and approaches is below. The empiric part is focused on research completion among former students of the Primary School for Children with Behavioral Disorder. It is concerned in student' success in further training at secondary schools. The process of question-forms with statements completed by former students' parents follows. These are applied either to confirm or refute the defined hypothesis. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti bývalých žáků speciální základní školy v dalších školských zařízeních. Chceme zjistit, jakým způsobem ovlivňuje specifická porucha chování jejich adaptaci na nová prostředí. V teoretické části jsou uvedeny poznatky vztahující se ke specifických poruchám chování, se zaměřením na problematiku syndromu ADHD/ADD. Dále je zde popsán proces socializace ve všech věkových obdobích vývoje a rodina jakožto významný činitel při vytváření a formování základní společenských hodnot a postojů jedince. Empirická část je zaměřena na provedení průzkumu absolventů Speciální základní školy pro žáky s SPCH, který se týká jejich úspěšnosti v dalším vzdělávání na středních školách. Následuje zpracování dotazníků s údaji vyplněnými rodiči absolventů SpZŠ pro žáky s SPCH, které byly použity k potvrzení či vyvrácení námi stanovených hypotéz | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Poruchy pozornosti s hyperaktivitou - ADHD | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20879 | |
dc.title.translated | Attention Problems due to Hyperactivity - ADHD | en_US |
dc.contributor.referee | Čedík, Miloslav | |
dc.identifier.aleph | 000823785 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti bývalých žáků speciální základní školy v dalších školských zařízeních. Chceme zjistit, jakým způsobem ovlivňuje specifická porucha chování jejich adaptaci na nová prostředí. V teoretické části jsou uvedeny poznatky vztahující se ke specifických poruchám chování, se zaměřením na problematiku syndromu ADHD/ADD. Dále je zde popsán proces socializace ve všech věkových obdobích vývoje a rodina jakožto významný činitel při vytváření a formování základní společenských hodnot a postojů jedince. Empirická část je zaměřena na provedení průzkumu absolventů Speciální základní školy pro žáky s SPCH, který se týká jejich úspěšnosti v dalším vzdělávání na středních školách. Následuje zpracování dotazníků s údaji vyplněnými rodiči absolventů SpZŠ pro žáky s SPCH, které byly použity k potvrzení či vyvrácení námi stanovených hypotéz | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of the dissertation is to map out the achieved success of former students from the special school for pupils with behavioral disorder in farther educational institutions. We would like to uncover how the surrounding adaptation is affected by the behavioral disorder. In the theoretical part there are facts concerning the behavioral disorder focused on the ADHD/ADD syndrome issue. The process of socialization described in all stages and the family as a remarkable factor of generating the basic social values and approaches is below. The empiric part is focused on research completion among former students of the Primary School for Children with Behavioral Disorder. It is concerned in student' success in further training at secondary schools. The process of question-forms with statements completed by former students' parents follows. These are applied either to confirm or refute the defined hypothesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008237850106986 | |