dc.contributor.advisor | Hazuková, Helena | |
dc.creator | Emrichová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:17:34Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:17:34Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3676 | |
dc.description.abstract | Expressing of three dimensional forms in two dimensional area This diploma thesis deals with the problem of expressing three dimensional forms into two dimensional area by children after starting school attendance. The main objective is to contribute to prezent day teaching of art, especially part concerning three dimensional images. The attached concrete programm should support this area of teaching. The diploma thesis draws from a qualitative research which is based on an experiment with primary school children and casuistry of few children who "found" unusual way of expressing three-dimensional image. Questionnaires and interview were used to find out the experience and opinions of teachers as they tried to explain influence of children's art works. Key words: Perception of 3D, expressing of 3D, image of 3D, social - cultural influence, creativity, strategy, casuistry, conception of teaching, didactic erudition, art curriculum. | en_US |
dc.description.abstract | Monika Emrichová - učitelství l.st.ZŠ, spec.AJ Vedoucí diplomové práce: PaedDr..Helena Hazuková, CSc. Vyjadřování prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období po zahájení povinné školní docházky Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazování prostoru v ploše dětmi 1. období prvního stupně základní školy. Cílem diplomové práce je přispět ke zkvalitnění současné výuky výtvarné výchovy a především té části, která se zabývá fenoménem prostoru a jeho zobrazování v ploše v kontextu učiva výtvarné výchovy. Za tímto účelem je předkládán návrh pro zlepšení výuky výtvarné výchovy ve zmiňované oblasti ve formě konkrétního programu pro učitele. Diplomová práce čerpá z výsledků kvalitativního výzkumu vycházejícího z experimentu na vzorku dětí základní školy a dále případové studie několika dětí, které "objevily" netradiční způsob zobrazování prostoru v ploše vzhledem k obecně známým způsobům. Výzkum se pomocí rozhovoru a dotazníku dále zabývá názory a zkušenostmi učitelů a snaží se vysvětlit vlivy na způsob dětského zobrazování prostoru v ploše. Klíčová slova:Vnímání prostorovosti, zobrazení prostorovosti, znak prostorovosti, sociokulturní vlivy, tvořivost, strategie, případová studie, pojetí výuky, pedagogická erudice, učivo. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vyjadřování prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období po zahájení povinné školní docházky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20623 | |
dc.title.translated | Expression of the Concept of Space by Children after the Period of Compulsory School Attendance | en_US |
dc.contributor.referee | Hušková, Julie | |
dc.identifier.aleph | 000443934 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Monika Emrichová - učitelství l.st.ZŠ, spec.AJ Vedoucí diplomové práce: PaedDr..Helena Hazuková, CSc. Vyjadřování prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období po zahájení povinné školní docházky Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazování prostoru v ploše dětmi 1. období prvního stupně základní školy. Cílem diplomové práce je přispět ke zkvalitnění současné výuky výtvarné výchovy a především té části, která se zabývá fenoménem prostoru a jeho zobrazování v ploše v kontextu učiva výtvarné výchovy. Za tímto účelem je předkládán návrh pro zlepšení výuky výtvarné výchovy ve zmiňované oblasti ve formě konkrétního programu pro učitele. Diplomová práce čerpá z výsledků kvalitativního výzkumu vycházejícího z experimentu na vzorku dětí základní školy a dále případové studie několika dětí, které "objevily" netradiční způsob zobrazování prostoru v ploše vzhledem k obecně známým způsobům. Výzkum se pomocí rozhovoru a dotazníku dále zabývá názory a zkušenostmi učitelů a snaží se vysvětlit vlivy na způsob dětského zobrazování prostoru v ploše. Klíčová slova:Vnímání prostorovosti, zobrazení prostorovosti, znak prostorovosti, sociokulturní vlivy, tvořivost, strategie, případová studie, pojetí výuky, pedagogická erudice, učivo. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Expressing of three dimensional forms in two dimensional area This diploma thesis deals with the problem of expressing three dimensional forms into two dimensional area by children after starting school attendance. The main objective is to contribute to prezent day teaching of art, especially part concerning three dimensional images. The attached concrete programm should support this area of teaching. The diploma thesis draws from a qualitative research which is based on an experiment with primary school children and casuistry of few children who "found" unusual way of expressing three-dimensional image. Questionnaires and interview were used to find out the experience and opinions of teachers as they tried to explain influence of children's art works. Key words: Perception of 3D, expressing of 3D, image of 3D, social - cultural influence, creativity, strategy, casuistry, conception of teaching, didactic erudition, art curriculum. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004439340106986 | |