Komparativní studie marketingové komunikace značek Versace a Zara v letech 2009-2010
Comparative study of marketing communication and brands Versace and Zara in 2009-2010
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/36832Identifikátory
SIS: 101189
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Versace, Zara, komunikace, marketing, luxus, móda, oděvyKlíčová slova (anglicky)
Versace, Zara, marketing, communication, luxury, fashion, garments(abstrakt) Bakalářská práce se věnuje problematice módního marketingu, konkrétně marketingové komunikaci značek Versace a Zara v letech 2009-2010. Versace a Zara reprezentují oděvní společnosti ze dvou diametrálně odlišných oblastí oděvního průmyslu - v prvním případě jde o značku prodávající luxusní zboží, oděvy a doplňky nejvyšší kvality a cenové kategorie, v druhém případě o společnost typickou masovou produkcí a prodejem a s cenami spíše na dolní konci nabídky. V první polovině práce se věnuji značkám samotným - jejich historii, vývoji a především současné situaci na světovém a českém trhu a dále jejich cílovým skupinám, které jsem se pokusila co nejpřesněji vymezit. Cílem práce bylo zjistit, zda a jaký mají rozdíly v charakteru značek, jejich ekonomickém postavení a cílových skupinách vliv na způsoby marketingové komunikace. Porovnávala jsem všechny komunikační kanály od klasické reklamy až po korporátní kulturu, vždy jednak v kontextu příslušného oblasti průmyslu a jednak s ohledem na specifika zkoumané značky. Studie vychází z globální komunikace značek a dále sleduje míru odchýlení komunikace značek na českém trhu a její případná specifika. Kromě závěrečného srovnání komunikace značek Versace a Zara jsem se pokusila vyvodit i obecné závěry aplikovatelné pro marketingovou komunikaci v módním...
My work is dedicated to problematics of fashion marketing, specifically to marketing communication of Versace and Zara brands in years 2009-2010. Versace and Zara represent companies from two dramatically different areas of garment industry - the first is a brand selling luxurious goods, clothes and accessories of a highest quality and price range, the second is a company typical for mass production and sale and prices which are rather low range. In the first part of work I focus on the brands themselves - their history, development and especially current position on the world and Czech market. Furthermore I describe thoroughly their target groups. The aim of the work was to find out whether different characters of the companies, their economic situation and target groups might have effect on their marketing communication and if so, of what kind. I compared all the communication channels, from classic advertising to corporate culture, always in terms of given area of the industry and also regarding the specifications of each studied brand. The study covers global communication of the brands and monitors the amount of differentiation and possible specifics in communication on the Czech market. Apart from final comparison of communication of brands Versace and Zara I attempted to conclude general...