Zobrazit minimální záznam

World of Children as Media Users
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorKalivodová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-27T15:02:07Z
dc.date.available2017-04-27T15:02:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36838
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation consists of two parts - a theoretical and an analytical, empirical part. In the theoretical segment, there is a summary of theoretical knowledge about celebrities and their relationship to society and the public, a comparison between celebrities and real authorities, an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children. The final stage of the theoretical segment characterises, from the point of view of developmental psychology, the two age groups that will be compared in the second segment. The empirical segment answers such questions as how much do children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them, which celebrities do the children admire and why are these celebrities important for them in particular. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for qualitative-quantitative research. These questionnaires were given to students in the 4th and 6th grades of an elementary school in Polepy in the Czech Republic (ages 10/11 and 12/13 respectively). The goal of this dissertation is to show the trending habits of children as mass- media users.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectcelebritacs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectmasová médiacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectspolužácics_CZ
dc.subjectkamarádics_CZ
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectcelebrityen_US
dc.subjectsocietyen_US
dc.subjectmass-mediaen_US
dc.subjectsocialisationen_US
dc.subjectleisure timeen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectclassmatesen_US
dc.subjectfriendsen_US
dc.titleMami, tati, znáte mé oblíbené celebrity? Role celebrit ve světě dětí-uživatelů masových médiícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92561
dc.title.translatedWorld of Children as Media Usersen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001368049
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První z nich obsahuje teoretická východiska, tedy rešeršní zpracování literatury k danému tématu a přehled získaných teoretických poznatků. Zabývá se především pojmem celebrita z hlediska mediologie, vztahem celebrit a společnosti, významem celebrit v porovnání s reálnými autoritami, charakteristikou socializace a úlohou masových médií v jejím průběhu. Následuje pojednání o masové komunikaci − v čem je specifická, co dětem přináší či bere. V závěru první části jsou z pohledu vývojové psychologie charakterizována obě věková období dětí, jež jsou následně porovnávána v empirické části práce. Empirické šetření mapuje návyky konzumace masových médií u dětí. Zjišťuje především, jaké celebrity dnešní děti obdivují a jakou roli pro ně hrají. Obsahuje analýzu dat získaných z kvalitativně-kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníků rozdaných žákům čtvrtých a šestých ročníků Základní školy Polepy u Litoměřic. Cílem práce je získat informace o světě dětí - uživatelů masových médií.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation consists of two parts - a theoretical and an analytical, empirical part. In the theoretical segment, there is a summary of theoretical knowledge about celebrities and their relationship to society and the public, a comparison between celebrities and real authorities, an overview of mass-communication and its influence on the socialisation of children and a series of advantages and disadvantages of the impact of mass-communication on children. The final stage of the theoretical segment characterises, from the point of view of developmental psychology, the two age groups that will be compared in the second segment. The empirical segment answers such questions as how much do children use media in their leisure time, what types of media are most popular amongst them, which celebrities do the children admire and why are these celebrities important for them in particular. The empirical segment is based on analysis of data taken from questionnaires created purposely for qualitative-quantitative research. These questionnaires were given to students in the 4th and 6th grades of an elementary school in Polepy in the Czech Republic (ages 10/11 and 12/13 respectively). The goal of this dissertation is to show the trending habits of children as mass- media users.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013680490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV