Zobrazit minimální záznam

Recurrent stereotypes in magazines for teenagers at the beginning of the eighties and today-the media image of parents
dc.contributor.advisorČeňková, Jana
dc.creatorMišíková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-27T15:54:32Z
dc.date.available2017-04-27T15:54:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37008
dc.description.abstractBakalářská práce "Opakující se stereotypy v časopisech pro mládež na začátku osmdesátých let a dnes - mediální obraz rodičů" se zabývá obsahovou analýzou časopisů Sedmička pionýrů a Bravo Girl zaměřenou na obraz, jaký tyto časopisy vytvářejí o rodičích. Teoretická část vysvětluje pojmy stereotyp a mediální obraz a popisuje metodu obsahové analýzy. Dále se zaměřuje na psychický vývoj dospívající mládeže a vliv médií. V této části jsou uvedeny výsledky několika výzkumů zaměřených na mediální preferenci dospívajících. Nakonec přináší informace o historii a vývoji uvedených časopisů, jejich charakteristiku a popis jednotlivých rubrik. U časopisu Sedmička pionýrů je popsán vliv politické situace a změn ve společnosti na podobu časopisu. V části věnované Bravo Girl se mimo jiné zaměřuje na dívčí časopisy jako takové, na jazyk užívaný v těchto časopisech a na to, jaký mají vliv na dospívající dívky. Analytická část popisuje průběh zpracování obsahové analýzy a její výsledky včetně grafů a tabulek. Pokouší se odpovědět na otázku, zda se v zobrazení rodičů objevují stereotypy a zda se tyto stereotypy v průběhu času opakují.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Repeating Stereotypes in Youth Magazines in Early 1980s and Today - Media Image of Parents" deals with a content analysis of two magazines, Sedmička pionýrů and Bravo Girl, focusing on the image of parents created by these magazines. The theoretical part explains the terms stereotype and media image and describes the content analysis method. It also deals with mental development of teenagers and the influence of the media. This part presents the results of several studies focused on the media preferences of teenagers. Finally it provides information about the history of the above magazines, their characteristics and a description of the individual sections. On the example of Sedmička pionýrů the thesis describes how political situation and changes in society affect the magazine's form and content. The part devoted to the Bravo Girl magazine concentrates, among other things, on girls magazines in general, on the language they use and on their effect on young girls. The analytical part describes the processing of the content analysis and its results including charts and tables. It tries to answer the question whether the images of parents show stereotypes and whether these stereotypes repeat themselves over time.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectStereotypycs_CZ
dc.subjectdívčí časopisycs_CZ
dc.subjectčasopisy pro dospívajícícs_CZ
dc.subjectSedmička pionýrůcs_CZ
dc.subjectBravo Girlcs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectStereotypesen_US
dc.subjectmagazines for girlsen_US
dc.subjectmagazines for teensen_US
dc.subjectSedmička pionýrůen_US
dc.subjectBravo Girlen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleOpakující se stereotypy v časopisech pro mládež na začátku osmdesátých let a dnes - mediální obraz rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92871
dc.title.translatedRecurrent stereotypes in magazines for teenagers at the beginning of the eighties and today-the media image of parentsen_US
dc.contributor.refereeŠvec, Štefan
dc.identifier.aleph001368158
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Opakující se stereotypy v časopisech pro mládež na začátku osmdesátých let a dnes - mediální obraz rodičů" se zabývá obsahovou analýzou časopisů Sedmička pionýrů a Bravo Girl zaměřenou na obraz, jaký tyto časopisy vytvářejí o rodičích. Teoretická část vysvětluje pojmy stereotyp a mediální obraz a popisuje metodu obsahové analýzy. Dále se zaměřuje na psychický vývoj dospívající mládeže a vliv médií. V této části jsou uvedeny výsledky několika výzkumů zaměřených na mediální preferenci dospívajících. Nakonec přináší informace o historii a vývoji uvedených časopisů, jejich charakteristiku a popis jednotlivých rubrik. U časopisu Sedmička pionýrů je popsán vliv politické situace a změn ve společnosti na podobu časopisu. V části věnované Bravo Girl se mimo jiné zaměřuje na dívčí časopisy jako takové, na jazyk užívaný v těchto časopisech a na to, jaký mají vliv na dospívající dívky. Analytická část popisuje průběh zpracování obsahové analýzy a její výsledky včetně grafů a tabulek. Pokouší se odpovědět na otázku, zda se v zobrazení rodičů objevují stereotypy a zda se tyto stereotypy v průběhu času opakují.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis "Repeating Stereotypes in Youth Magazines in Early 1980s and Today - Media Image of Parents" deals with a content analysis of two magazines, Sedmička pionýrů and Bravo Girl, focusing on the image of parents created by these magazines. The theoretical part explains the terms stereotype and media image and describes the content analysis method. It also deals with mental development of teenagers and the influence of the media. This part presents the results of several studies focused on the media preferences of teenagers. Finally it provides information about the history of the above magazines, their characteristics and a description of the individual sections. On the example of Sedmička pionýrů the thesis describes how political situation and changes in society affect the magazine's form and content. The part devoted to the Bravo Girl magazine concentrates, among other things, on girls magazines in general, on the language they use and on their effect on young girls. The analytical part describes the processing of the content analysis and its results including charts and tables. It tries to answer the question whether the images of parents show stereotypes and whether these stereotypes repeat themselves over time.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013681580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV