Zobrazit minimální záznam

Ohníček;changes in structure of magazine and in text characteristics between 1950-2001
dc.contributor.advisorKončelík, Jakub
dc.creatorSemecký, Jiří
dc.date.accessioned2017-04-27T15:56:38Z
dc.date.available2017-04-27T15:56:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37015
dc.description.abstractBakalářská práce "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001" pojednává o zastoupení a významové roli vizuálních pozornostních prvků v prostředí dětského tištěného periodika. Popisuje stručnou historii a kontext vydávání časopisu, a dále se pak, v souvislosti s procesem vyvolání bezděčné a záměrné pozornosti, zabývá aktem smyslového vnímání lidského organizmu, se zaměřením na vnímání vizuální. Pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zachytit vývoj míry plošného zastoupení zvolených, graficky výrazných prvků časopisu, především pak titulků a obrazové složky, které bezprostředně působí na vizuální vnímání příjemce, a které tak disponují největším potenciálem upoutat prostřednictvím orientačně pátracího reflexu jeho neúmyslnou pozornost. Ta se následně, na základě míry naplnění individuálních očekávání a zájmů, může změnit v pozornost záměrnou. Vnější forma jednotlivých příspěvků tak tedy svou vizuální atraktivitou přispívá ke vzbuzení zájmu o jejich obsahovou složku. Vývoj zvolených pozornostních prvků je, za pomoci časových sond, sledován v celém období vydávání uvedeného dětského časopisu.cs_CZ
dc.description.abstractThe undergraduate thesis entitled "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků 1950-2001" (Ohníček Journal: Content analysis of representation of selected attention-catching features in 1950-2001) deals with representation and role of visual attention-catching features in a children's printed periodical. The thesis describes a brief history and context of publishing the journal and with sensory perception of human organism with stress on visual perception, in connection with the process of attracting inadvertent as well as intentional attention. By means of quantitative content analysis it attempts at capturing the development of extent of representation of selected features with graphic significance in the journal, in particular of headlines and pictorial components, which immediately affect visual perception of the recipient and which are thus endowed with the largest potential to capture inadvertent attention through orienting responses. Such inadvertent attention may subsequently transform into intentional attention on the basis of the level of meeting individual expectations and interests. External form of respective contributions thus assists in awakening interest in their content. The development of the selected attention- capturing features is monitored...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětský časopiscs_CZ
dc.subjectsmyslové vnímánícs_CZ
dc.subjectpozornostcs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectvizuální komunikacecs_CZ
dc.subjectgrafika periodikcs_CZ
dc.subjectchildren's journalen_US
dc.subjectsensual perceptionen_US
dc.subjectattentionen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectvisual communicationen_US
dc.subjectgraphic design of periodicalsen_US
dc.titleČasopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId104777
dc.title.translatedOhníček;changes in structure of magazine and in text characteristics between 1950-2001en_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001368160
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků časopisu v období 1950-2001" pojednává o zastoupení a významové roli vizuálních pozornostních prvků v prostředí dětského tištěného periodika. Popisuje stručnou historii a kontext vydávání časopisu, a dále se pak, v souvislosti s procesem vyvolání bezděčné a záměrné pozornosti, zabývá aktem smyslového vnímání lidského organizmu, se zaměřením na vnímání vizuální. Pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zachytit vývoj míry plošného zastoupení zvolených, graficky výrazných prvků časopisu, především pak titulků a obrazové složky, které bezprostředně působí na vizuální vnímání příjemce, a které tak disponují největším potenciálem upoutat prostřednictvím orientačně pátracího reflexu jeho neúmyslnou pozornost. Ta se následně, na základě míry naplnění individuálních očekávání a zájmů, může změnit v pozornost záměrnou. Vnější forma jednotlivých příspěvků tak tedy svou vizuální atraktivitou přispívá ke vzbuzení zájmu o jejich obsahovou složku. Vývoj zvolených pozornostních prvků je, za pomoci časových sond, sledován v celém období vydávání uvedeného dětského časopisu.cs_CZ
uk.abstract.enThe undergraduate thesis entitled "Časopis Ohníček: kvantitativní obsahová analýza vybraných pozornostních prvků 1950-2001" (Ohníček Journal: Content analysis of representation of selected attention-catching features in 1950-2001) deals with representation and role of visual attention-catching features in a children's printed periodical. The thesis describes a brief history and context of publishing the journal and with sensory perception of human organism with stress on visual perception, in connection with the process of attracting inadvertent as well as intentional attention. By means of quantitative content analysis it attempts at capturing the development of extent of representation of selected features with graphic significance in the journal, in particular of headlines and pictorial components, which immediately affect visual perception of the recipient and which are thus endowed with the largest potential to capture inadvertent attention through orienting responses. Such inadvertent attention may subsequently transform into intentional attention on the basis of the level of meeting individual expectations and interests. External form of respective contributions thus assists in awakening interest in their content. The development of the selected attention- capturing features is monitored...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013681600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV