Pražská barokní veduta v díle Václava Hollara a jeho pokračovatelů
Prague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar Bohemus and his followres
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37147Identifikátory
SIS: 88871
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nespěšná Hamsíková, Magdaléna
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
26. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Bakalá ská práce Pra ská barokní veduta v díle Václava Hollara a jeho pokra ovatel nejprve sleduje vývoj pra ských vedut od vzniku svého po átku, tj. od 15. století, do konce barokní éry v echách. Cílem této práce je zam it se na pra ské veduty v díle Václava Hollara, jeho panorama pra ské v mnoha jeho variantách, stvo ených a u zde v Praze, i v cizin , má obrovský význam. Nicmén , nejen úst ední kapitola Pra ské veduty v díle Václava Hollara , ale i dal í kapitoly se zabývají nejen vý tem významných vedutist ; té jsou tyto osoby vlo eny do dobového kontextu. T etí kapitola P edch dci Václava Hollara , podtrhuje mimo ádný význam období císa ské Prahy za vlády Rudolfa II. a pojednává o mecená ství tohoto vládce. Popisuje prost edí, ve kterém mladý za ínající um lec Hollar p sobil. Seznamuje nás také blí e s rudolfínskými malí i-krajiná i, jakými byli nap . Aegidius Sadeler, Pieter Stevens a mnoho dal ích. V této kapitole je také poukázáno na fakt, e okruh t chto zmín ných rudolfínských um lc -krajiná , m l na Hollara bezpochyby ur itý vliv. Osmá kapitola Význam pra ské veduty v eském barokním um ní , vyzdvihuje jméno Hollarovo, coby um lce, který v barokní vedutistické tvorb nemá obdoby. P esto se tato práce zaobírá i jmény a díly dal ích vedutist , mén i více známými, proto e je d le ité, e dal ím...
The bachelor thesis Prague baroque veduta in the work of Wenceslaus Hollar and his followers deals with the development of Prague veduta from the end of 15th century till the end of baroque era. The aim of the thesis is to concentrate on Wenceslaus Hollar's work concerning his Prague vedutas made either in Prague or during his europian yourneys that are considered a great piece of art. Nevertheless, not only the third focal chapter Prague vedutas in the work of Wenceslaus Hollar but also the other ones contain some piece of information regarding the the contemporary period. The third chapter The predecessors of Wenceslaus Hollar emphasises remarkable significance of this period where young Hollar worked with such artists as Aegidius Sadeler, Pieter Stevens and others who certainly influenced Hollar to some extent.But at the same time, this thesis tries to point out the main context of Hollar's period and to mention the work not only of his predecessors, who influenced Hollar to some extent but also to sum up the theme by Hollars followers who did not reach the same quality as Hollar by far, though. Still all these mentioned ones enabled us to look back into the past through their vedutas. Keywords Prague, veduta, Hollar, baroque, Rudolf II. Po et znak (v etn mezer): 126 216