Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě
FASHION PHOTOGRAPHY AND ITS CURRENT POSIOTION IN MEDIA AND ADVERTISING
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37191Identifikátory
SIS: 100962
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
16. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Móda, fotografie, reklama, módní fotografie, fashion story, lifestyle, Elle, Dolce Vita, proč ne?!Klíčová slova (anglicky)
Fashion, photography, advertising, fashion photography, editorial, Elle, Dolce VitaBakalářská práce Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě se zabývá úlohou fashion stories ve vztahu k lifestylovým magazínům, které je publikují, s ohledem na to, jací fotografové jsou pod jednotlivými fashion story podepsáni, a zda inzerce v daných magazínech souvisí s obsahem fashion stories. Analytická část práce je založena na konkrétním příkladu tří lifestylových magazínů vycházejících v České republice - Elle, Dolce Vita, proč ne?! a na práci čtyř fotografů v nich nejčastěji publikujících - Anně Mrázek Kovačič, Standovi Merhoutovi a dvojicích Štěpánka Stein & Salim Issa, René & Radka. Je rozdělena do tří dílčích celků. První zkoumá fashion stories a jejich roli v médiích, vymezuje parametry, na jejichž základě lze určit kvalitu jednotlivých fashion stories a tyto pak aplikuje na jednotlivé magazíny. Druhý analyzuje vztah fashion stories k reklamě na základě značek, které v daných magazínech inzerují v komparaci ke značkám, které jsou ve fashion stories použity. Třetí pak analyzuje fotografický styl autorů a hledá, nakolik je ovlivněn požadavky dané zakázky.
The bachelor thesis Fashion photography and its current position in media and advertising examines the role of fashion stories (fashion editorials) in relation with the lifestyle magazines they are published in, regarding the role photographers who are responsible for the fashion stories and the fact whether the advertisement in particular magazine issue is related to the content of the fashion story. The analytical part of the thesis is based on the specific example of three lifestyle magazines in the Czech Republic - Elle, Dolce Vita and proc ne?! and on the work of four photographers that publish the most in these magazines - Anna Mrazek Kovacic, Standa Merhout and pairs Stepanka Stein & Salim Issa, Rene & Radka. It is subdivided into three units. The first examines the role of fashion stories in media, define the parameters on the basis of which a quality of a fashion story can be specified. The second analyzes the relation between fashion stories and advertisement on the example of brands that advertise in the magazines in comparison to the brands that are used in the fashion stories. The third analyzes the photographic style of the authors of fashion stories and examines how it is affected by the requirements of the client's order.