Vyrostli jsme na Sunaru-marketingová komunikace v oblasti kojenecké výživy.
We grew up on Sunar-mark. communication in the area of infant formula
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37301Identifikátory
SIS: 101138
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Kojení, mateřské mléko, náhražky mateřského mléka, umělá kojenecká výživa, marketingová komunikace, reklama, marketingová strategieKlíčová slova (anglicky)
Breast feeding, breast milk, breastmilk substitutes, artificial infant feeding, marketing communication, advertising, marketing strategyBakalářská práce Vyrostli jsme na Sunaru - marketingová komunikace v oblasti kojenecké výživy pojednává o problematice propagace kojenecké výživy se zaměřením na komunikaci značky Sunar. K lepšímu pochopení souvislostí slouží úvod do historie kojení a vývoje umělé kojenecké výživy. Následuje případová studie kauzy společnosti Nestlé, jež znamenala významné změny ve vnímání problematiky marketingu kojenecké výživy a v právních úpravách omezujících výrazně možnosti marketingové komunikace v tomto segmentu. Stručně je uvedena i legislativa týkající se této problematiky. Po stručném představení společnosti Hero a značky Sunar pak následuje samotná analýza a popis jednotlivých prvků užitých ve vybraných vzorcích reklamního materiálu, které jsou zasazeny do širšího společenského a historického kontextu a konfrontovány na základě obecných teorií marketingové komunikace. Práce též zmiňuje nejdůležitější nevládní organizace podporující kojení a jejich aktivity. Celá práce má za cíl přiblížit způsob komunikace značky Sunar vycházející z vnímání značky spotřebiteli a shrnout poznatky z oblasti komunikačních strategií firem vyrábějících produkty kojenecké a dětské výživy.
The bachelor thesis We grew up on Sunar - marketing communication in the area of infant formula examines the issue of advertising infant formula, with special focus on the communication of the brand Sunar. A brief outline of the history of breastfeeding and development of artificial infant formula, offering a comprehensive insight into the subject matter, is followed by a case study of the Nestlé company. This case brought on significant changes in the perception of the issue of infant feeding marketing as well as in the regulations limiting greatly the options of marketing communication in this segment. Important legislation is briefly introduced. The work then presents a concise history of the Hero company and its brand Sunar and in detail analyzes and describes individual elements used in selected samples of advertising; these are placed in a larger social and historical context and confronted on the basis of common marketing communication theories. The work also mentions the most significant non-governmental breastfeeding organizations and their activities. The aim of this work is to explore the communication of the brand Sunar resulting from the consumer perception of the brand and to sum up the facts from the area of communication strategies of infant and child nutrition companies.