Původní rozhlasový pořad Větrník a jeho vliv ve srovnání se současnými hudebními pořady
The original radio show Pinwheel and its effect as compared with the current music programs
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37313Identifikátory
SIS: 101059
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravec, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
hudební rozhlasová publicistika, moderní populární hudba, Větrník, moderátor, hudebně publicistický pořadKlíčová slova (anglicky)
radio musical opinion journalism, modern populár music, Větrník, anchorman, musical opinion journalism showSoučasná hudební publicistika je se dnes objevuje zejména na stránkách tištěných magazínů a novin. Ale stejně tak, jako v minulosti ani dnes toto není jediná forma hudební publicistiky. I dnes se s hudební publicistikou setkáváme mimo tištěná a elektronická média také v rozhlase. Zajímalo mne, kam se posunula hudební publicistika od dob velmi významného hudebně publicistického pořadu Větrník. Práce obsahuje vymezení pojmů rozhlasová hudební publicistika, hudebně publicistický pořad a moderátor hudebně publicistického pořadu. Dále je součástí práce vývoj hudební publicistiky v rozhlase až k dnešnímu stavu, kdy jsou hudebně publicistické pořady vyhledávány pouze malou skupinou posluchačů. Práce přibližuje vedle současných hudebně publicistických pořadů také pořad Větrník, který byl jedním z nejdůležitějších pořadů, které se moderní populární hudbě věnovaly. Podrobný popis jednotlivých částí magazínového pořadu dává ucelený přehled o jeho podobě a podrobný výpis současných hudebně publicistických pořadů zaměřených na moderní populární hudbu o současné hudební publicistice v této oblasti. Poslední část obsahuje vyhodnocení ankety, která byla zadána skupině dobrovolníků ve věku 18-26 let.
The contemporary music opinion journalism appears most commonly in newspapres and magazines these days. As well as in the past it is not the only form of the opinion journalism focused on music. We can meet the one even on the Internet or on the air. I was interested in the move of the music opinion journalism since the Czech very important music opinion show called Větrník existed. This theses contains a circumscriptions of radio music journalism, journalism music show and an anchorman of such a show. The next part of the theses contains a history of this sort of a radio show since today. Nowadays those shows suffer from a little interest of the listeners at all. The theses makes clear the importace one of the show broadcasted in the past, Větrník. The detailed description then shows the contemporary situation of the opinion music journalim shows. The very last part contains results of an questionaire that was filled by people between 18-26 years old.