Výkladový a překladový slovník matematických termínů (francouzština, čeština) - zaměření aritmetika, algebra
Bilingual Explanatory Dictionary (of French and of Czech Language) focused on Arithmetic and Algebra
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3757Identifikátory
SIS: 21373
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Listíková, Renáta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
22. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předmětem této diplomové práce bylo sestavení česko-francouzského a francouzskočeského překladového a výkladového slovníku matematické terminologie z oblastí algebry a aritmetiky, která se vyučuje na českých a francouzských základních a středních školách. Slovník je sestaven jako pomůcka především pro české uživatele, kterým by mohl pomoci při překladu matematických termínů z obou jazyků. Hesla jsou doplněna základními gramatickými a fonetickým údaji, definicemi a příkladovými větami. Na konci celého slovníku se nachází přehled matematických symbolů používaných v matematické terminologii obsažené v tomto slovníku. Prameny při vypracování slovníku byly české a francouzské učebnice matematiky, slovníky a francouzské internetové stránky zabývající se matematikou. Úvodní část diplomové práce se zabývá průběhem sestavování slovníku a výzkumným šetřením, které bylo realizováno na Gymnáziu Josefská v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this diploma thesis was to create the Czech French and French Czech bilingual explanatory dictionary of both algebra and arithmetic mathematical terminology taught at Czech and French primary and secondary schools. The dictionary is intended especially for Czech users to help them with translation of mathematic terms from both languages. The entries are appended with basic grammatical and phonetic indications, definitions and example sentences. At the end of the dictionary there is a list of mathematical symbols used in the mathematical terminology included in this dictionary. Czech and French textbooks, dictionaries and French web sites focused on mathematics were used as the main sources of information. The Introduction of this thesis describes the process of creating the dictionary and the survey carried out at the Grammar school in Josefská Street, Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)