Riziko rozvoje vzniku závislostí na technologiích u dětí na 1. stupni základních škol
The risk of development of dependence on technology for children at elementary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37628Identifikátory
SIS: 82539
Kolekce
- Kvalifikační práce [4524]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vondráčková, Petra
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Praze
Datum obhajoby
16. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tento text je určen všem zájemcům z řad široké veřejnosti, především pak těm, kteří se problematikou rozvoje závislostí více zabývají. Práce zahrnuje obecné informace o rozmachu závislostí souvisejících s užíváním různých technologií. Upozorňuje na nízký věk uživatelů "moderních vymožeností" a snaží se poukázat na to, že zdánlivě obyčejné hraní dětí na mobilních telefonech, videohrách či nadměrné psaní textových zpráv může u nich v budoucnu podněcovat vznik závislosti. Součástí práce je výzkum založený na zjištění prevalence využívání technologií ke hře u dětí na 1. stupni základních škol. Současně se pak práce snaží popsat možné patologické projevy, které jsou s tímto jevem spojené.
This text is addressed to all interested parties from the general public, especially those who develop addiction problems more involved. Work includes general information about the expansion dependencies associated with the use of various technologies. Points to the low age of users 'modern conveniences' and tries to point out that the seemingly ordinary children playing on mobile phones, video games or excessive typing text messages they may encourage the emergence of dependence. Part of this work is research-based findings of the prevalence of the use of technology to play with children at 1 elementary schools and a description of possible pathological manifestations associated with it.