dc.contributor.advisor | Veverková, Jana | |
dc.creator | Heřmanová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:50:41Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:50:41Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3787 | |
dc.description.abstract | This diploma work is intended on the progress of singing skills in children's choirs at primary schools, it means what kind of exercises are used within the framework of voice culture. It is divided in several parts: History of children's choirs in the Czech Republic - here is brief information about development of this type of choirs in our republic. There is only general information about children's choirs until 1918 and the next years do more into details. Singing skills - here you can find several possibilities of classification (by Hana Váňová and Ladislav Daniel) and some of skills are described and explained more in detail. Games and motivations for children - it is here to bring a theory near to children. It is good to take advantage of games or another activities to progress of concrete skills. There are some ideas in this part. School choirs - here is brief information about types of children's choirs, importance and aims of choral singing or optional subject Choral singing at primary and secondary schools. Exercises before singing - this part is introduced with some information about exercises before singing, but here are main observations and exercises, which I have got from my calls on choice and also not choice children's choirs. The objective of this work was to size up my knowledge... | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se pokusila zachytit základní informace týkající se vývoje dětského sborového zpěvu na území České republiky. Zjistila jsem, že již ve středověku vznikaly sbory při klášterních a dalších školách, které se zaměřovaly na církevní písně. V pozdějších dobách, např. ve druhé polovině 19. století, docházelo k masivnějšímu rozšiřování nejen dětských sborů. Ty v té době vznikaly především jako přípravná oddělení pro sbory dospělých. Největší rozmach ale zažily dětské sbory, jak jsem předpokládala, v době mezi světovými válkami ve 20. století. Měla jsem možnost zjistit, že na pěvecké dovednosti a jejich klasifikaci je možné se dívat různě. Dá se říci, že každý autor zabývající se danou problematikou má svou posloupnost dovedností. Přesto se pěvecké dovednosti opakují a jediné co může odlišovat jednotlivé autory je to, v jakém pořadí je mají seřazené. Někdy nemusí odpovídat ani počet konkrétních dovedností. V části věnované hrám a motivacím, které se dají využít při hlasové výchově v dětském pěveckém sboru jsem vybrala z dostupné literatury ta cvičení, která mě nějakým způsobem zaujala nebo si myslím, že bych je mohla někdy v praxi využít. Ke každé uvedené dovednosti jsem napsala ještě úvod do problematiky s touto dovedností související. S některými motivacemi a hrami mám také vlastní... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj pěveckých dovedností v dětském pěveckém sboru na 1.st.základních škol. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-18 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21429 | |
dc.title.translated | The Development of Singing Skills in Children?s Choirs in the Lower Grades of Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Alena | |
dc.identifier.aleph | 000584333 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem se pokusila zachytit základní informace týkající se vývoje dětského sborového zpěvu na území České republiky. Zjistila jsem, že již ve středověku vznikaly sbory při klášterních a dalších školách, které se zaměřovaly na církevní písně. V pozdějších dobách, např. ve druhé polovině 19. století, docházelo k masivnějšímu rozšiřování nejen dětských sborů. Ty v té době vznikaly především jako přípravná oddělení pro sbory dospělých. Největší rozmach ale zažily dětské sbory, jak jsem předpokládala, v době mezi světovými válkami ve 20. století. Měla jsem možnost zjistit, že na pěvecké dovednosti a jejich klasifikaci je možné se dívat různě. Dá se říci, že každý autor zabývající se danou problematikou má svou posloupnost dovedností. Přesto se pěvecké dovednosti opakují a jediné co může odlišovat jednotlivé autory je to, v jakém pořadí je mají seřazené. Někdy nemusí odpovídat ani počet konkrétních dovedností. V části věnované hrám a motivacím, které se dají využít při hlasové výchově v dětském pěveckém sboru jsem vybrala z dostupné literatury ta cvičení, která mě nějakým způsobem zaujala nebo si myslím, že bych je mohla někdy v praxi využít. Ke každé uvedené dovednosti jsem napsala ještě úvod do problematiky s touto dovedností související. S některými motivacemi a hrami mám také vlastní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma work is intended on the progress of singing skills in children's choirs at primary schools, it means what kind of exercises are used within the framework of voice culture. It is divided in several parts: History of children's choirs in the Czech Republic - here is brief information about development of this type of choirs in our republic. There is only general information about children's choirs until 1918 and the next years do more into details. Singing skills - here you can find several possibilities of classification (by Hana Váňová and Ladislav Daniel) and some of skills are described and explained more in detail. Games and motivations for children - it is here to bring a theory near to children. It is good to take advantage of games or another activities to progress of concrete skills. There are some ideas in this part. School choirs - here is brief information about types of children's choirs, importance and aims of choral singing or optional subject Choral singing at primary and secondary schools. Exercises before singing - this part is introduced with some information about exercises before singing, but here are main observations and exercises, which I have got from my calls on choice and also not choice children's choirs. The objective of this work was to size up my knowledge... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005843330106986 | |