Strategic behaviour upon market entry
Strategické chování při vstupu na trh
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37947Identifiers
Study Information System: 89624
Collections
- Kvalifikační práce [18161]
Author
Advisor
Referee
Červinka, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
6. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Bakalářská práce se zabývá chováním firem při možnosti vstupu na více trhů. Tato situace nastává často při expanzi firem nebo při zavedení nového výrobku. Použitý model je podobný modelu Bresnahana a Reisse (1990), který byl použit pro modelování vstupu na jeden trh za různých okolností. V této práci formulujeme podobný diskrétní model pro více trhů, abychom zjistili trh a množství výstupu, které si firma vybere. Model vstupu na trh s heterogenním produktem, dvěma firmami a N trhy je studován a porovnán se závěry pro jeden trh. Pro testování vstupu na více trhů je použit jednoduchý program na simulování různých struktur trhů.
This thesis focuses on the behaviour of firms when choosing among multiple markets one to enter. This situation occurs frequently during expansions of firms or introduction of new products. The model used is similar to the model of a static entry game by Bresnahan and Reiss (1990), which was applied on single markets under various assumption to model the impact of market structure. In the thesis a similar discrete-choice model is formulated and studied under multiple markets, to determine the market and output a firm chooses. An entry model with heterogeneous products, 2 firms and N markets is studied and compared to findings about single market entry. To test various characteristics of the structure of markets a simple computer program is used to simulate market entry.