Životní styl učitelů tělesné výchovy
The Life-Style of Teachers of Physical Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3809Identifikátory
SIS: 20729
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Růžička, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika pro 2. stupeň základní školy - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V současné době je otázka životního stylu velice aktuální. Výzkumy týkající se životního stylu obyvatel České republiky přinášejí znepokojivé výsledky. Všeobecně se hovoří o společnosti, která upřednostňuje konzumní způsob života podporovaný médii a volný čas tráví spíše pasivním než aktivním způsobem. Závažná zdravotní onemocnění, která dnešní populaci postihují, souvisejí také se špatnými stravovacími návyky a nedostatkem pohybu. Tato diplomová práce se věnuje problematice životního stylu učitelů základních a středních škol. Učitel by měl být pro své žáky a studenty vzorem, protože je nejen vzdělává, ale i vychovává. Ne pouze slovy, ale celou svou osobností a způsobem života by jim měl být dobrým příkladem. Právě učitel tělesné výchovy funguje jako motivační činitel v oblasti pohybové aktivity a sportu. V diplomové práci se zaměřuji na životní styl učitelů tělesné výchovy a porovnávám ho se životním stylem učitelů ostatních vyučovacích předmětů. Zjišťuji, jaký význam přikládají učitelé pohybovým a sportovním aktivitám a jak je pro ně důležité dodržovat zásady zdravého životního stylu.
V současné době je otázka životního stylu velice aktuální. Výzkumy týkající se životního stylu obyvatel České republiky přinášejí znepokojivé výsledky. Všeobecně se hovoří o společnosti, která upřednostňuje konzumní způsob života podporovaný médii a volný čas tráví spíše pasivním než aktivním způsobem. Závažná zdravotní onemocnění, která dnešní populaci postihují, souvisejí také se špatnými stravovacími návyky a nedostatkem pohybu. Tato diplomová práce se věnuje problematice životního stylu učitelů základních a středních škol. Učitel by měl být pro své žáky a studenty vzorem, protože je nejen vzdělává, ale i vychovává. Ne pouze slovy, ale celou svou osobností a způsobem života by jim měl být dobrým příkladem. Právě učitel tělesné výchovy funguje jako motivační činitel v oblasti pohybové aktivity a sportu. V diplomové práci se zaměřuji na životní styl učitelů tělesné výchovy a porovnávám ho se životním stylem učitelů ostatních vyučovacích předmětů. Zjišťuji, jaký význam přikládají učitelé pohybovým a sportovním aktivitám a jak je pro ně důležité dodržovat zásady zdravého životního stylu.