dc.contributor.advisor | Ebelová, Kateřina | |
dc.creator | Přibylová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:01:43Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:01:43Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3817 | |
dc.description.abstract | My thesis is divided into 3 parts - theoretical, educational and practical part and author part. In theoretical section I am looking at the puppet as a methaphor and opportunity of (her) life (wake up the puppet). I am trying to find possibilities us to how the puppet can turn into a live person or wake up. I am looking at the problem of good and evil through a different point of view. The phenomenon of good and evil is reflecting into the educational and author part. At International School of Prague I did a puppet lesson with the theme of "Good and Evil". Students first created two puppets and then teamed up with a partner to write a fairytale script that went along with the puppets. In author section I am expressing the fenomen of good and evil. In doing this I used makeup as a tool. I painted my face in both good and evil ways and was photographed. I also went on the make masks and puppets of my own. During this process I documented my learning through written text, photography, and made a video in the form of a DVD. | en_US |
dc.description.abstract | Svoji DP jsem rozdělila na tři části: teoretickou, didaktickou a autorskou. V teoretické části hledám metaforické pojetí loutky a možnosti jejího oživení. Dále se zabývám fenoménem dobra a zla z různých hledisek, tato ústřední problematika se objevuje i v didaktické a autorské části. V didaktické částí zpracovávám téma "Loutka dobro a zlo" prostřednictvím dramatických postav a autorských textů, které byly později zdramatizovány. Projekt jsem realizovala s žáky šesté třídy z Mezinárodní školy v Praze - Nebušicích. V autorské části DP vyjadřuji fenomén dobra a zla líčením svého obličeje, mimikou a gesty, dále tvorbou masek a dramatické postavy - loutky. Výtvarně dramatický proces dokumentuji textem i fotografiemi. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Loutka jako výtvarný artefakt v kontextu dobra a zla | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-24 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21011 | |
dc.title.translated | The Puppet as a Created Artifact in the Context of Good and Evil | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 000443589 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Svoji DP jsem rozdělila na tři části: teoretickou, didaktickou a autorskou. V teoretické části hledám metaforické pojetí loutky a možnosti jejího oživení. Dále se zabývám fenoménem dobra a zla z různých hledisek, tato ústřední problematika se objevuje i v didaktické a autorské části. V didaktické částí zpracovávám téma "Loutka dobro a zlo" prostřednictvím dramatických postav a autorských textů, které byly později zdramatizovány. Projekt jsem realizovala s žáky šesté třídy z Mezinárodní školy v Praze - Nebušicích. V autorské části DP vyjadřuji fenomén dobra a zla líčením svého obličeje, mimikou a gesty, dále tvorbou masek a dramatické postavy - loutky. Výtvarně dramatický proces dokumentuji textem i fotografiemi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis is divided into 3 parts - theoretical, educational and practical part and author part. In theoretical section I am looking at the puppet as a methaphor and opportunity of (her) life (wake up the puppet). I am trying to find possibilities us to how the puppet can turn into a live person or wake up. I am looking at the problem of good and evil through a different point of view. The phenomenon of good and evil is reflecting into the educational and author part. At International School of Prague I did a puppet lesson with the theme of "Good and Evil". Students first created two puppets and then teamed up with a partner to write a fairytale script that went along with the puppets. In author section I am expressing the fenomen of good and evil. In doing this I used makeup as a tool. I painted my face in both good and evil ways and was photographed. I also went on the make masks and puppets of my own. During this process I documented my learning through written text, photography, and made a video in the form of a DVD. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004435890106986 | |