využití tělocvičného náčiní ve zdravotní tělesné výchově na základních škoílách
The Use of Physical Education Equipment in P.E. Instruction at Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/3819/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3819Identifikátory
SIS: 21115
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zachariášová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
16. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Svou prací jsem chtěla alespoň částečně osvětlit nové vývojové trendy v oblasti zdravotní tělesné výchovy u dětí v mladším školním věku, se kterými se dosud málo setkáváme v odborné pedagogické literatuře. Na základě prostudované literatury a zkušeností z výzkumu jsem došla k závěru, že využití tělocvičného náčiní (v tělesné výchově i ve zdravotní tělesné výchově na 1. stupni základní školy) zpestřuje vyučovací jednotky, zároveň zvyšuje fyziologický účinek jednotlivých cviků. K praktickému využití nových vývojových trendů zatím nedochází v té míře, jak by bylo třeba. Setkala jsem se s řadou nejrůznějších příruček, komerčních článků, avšak kvalifikovaných publikací, které řeší problematiku náčiní komplexně, je málo. Způsob života dětí se podřizuje vymoženostem civilizace, která ovšem na druhé straně přináší do jejich života negativní faktory, které ovlivňují jejich tělesné zdraví. Proto je potřeba se touto problematikou zabývat celospolečensky (nejen ve škole) a poskytnout dětem dostatek příležitostí ke zdravému pohybu i kompenzaci negativních vlivů z jejich pasivních činností. Zdravotní tělovýchovné aktivity musí být propojeny s odbornými poznatky. Také je potřebná společenská propagace tělovýchovných aktivit a příprava pedagogů tělesné výchovy i zdravotní tělesné výchovy. Zvláště naše školství by mělo...
In my diploma thesis I solve the present situation of applying new development's trends in the area of Health Physical Education of primary school aged children. In the theoretical part, I try to show the characteristics of Health Physical Education from different points of view, e.g. historical, type of weakening, determination of tasks and aims, considering of exercise units and correct principles of Health Physical Education. The main focus of the theoretical part of my diploma thesis is the characteristics of physical education's tools. I try to bring near the information about the usage of traditional and non-traditional tools in Health Physical Education from systematic and complex point of view. The research of my diploma thesis comes out of the theoretical principles and concerns on usage of physical education's tools at primary schools. I try to explain the present situation of this problem through several research methods (questionnaire, conversation, observation and experiment in term of Health Physical Education's unit). The results of my research bring a lot of information, which discovers the absence of exercises with some tools in Physical Education at primary schools. My diploma thesis gives some ideas for teachers for usage of the tools at schools, e.g. collection of exercises set together...