Vliv jazyka na číselné představy žáků o čísle na 1. stupni ZŠ
The Influence of Language on Numerical Literacy in Pupils of the Lower Grades of Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3825Identifikátory
SIS: 20979
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaslová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
15. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce pojednává o vlivu jazyka na vznik pojmu číslo u dítěte na prvním stupni základní školy. V teoretické části vychází z poznatků J. Piageta a experimentů L.S. Vygotského, který se zabýval problematikou vztahu myšlení a řeči. Výzkumná část je inspirována výzkumem A.R. Luriji a popisuje experiment, ve kterém děti předškolního a mladšího školního věku řešily různé úkoly, jež měly objasnit jejich chápání pojmu číslo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This work is about the influence of language on the children's conception of numbers. The object of the research were children of primary school. In the theoretical part, the work is based on the result of J. Piaget's research and the experiments of L. S. Vygotskij. The practical part, influenced by the method of A. R. Lurija, describes the experiment in which children were solving different tasks that would reveal their understanding of numbers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)