Zobrazit minimální záznam

Working routines of photojournalist in the analog and in the digital era
dc.contributor.advisorLábová, Alena
dc.creatorHofman, Jiří
dc.date.accessioned2017-04-27T20:58:25Z
dc.date.available2017-04-27T20:58:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38313
dc.description.abstract(abstrakt) Autor porovnává běžné pracovní postupy fotoreportéra deníku v analogové a digitální době. Sleduje a sumarizuje jednak používané technologie, jednak přístup fotoreportérů k jejich využívání a vlivy na výslednou obrazovou produkci. Smyslem práce je prokázat na konkrétních případech z fotografické praxe, že s příchodem digitální formy záznamu se pracovní rutiny změnily. K tomu slouží hlavní užitá metoda hloubkových rozhovorů s fotografickými profesionály. Práce dělí pracovní rutiny fotoreportéra na tři fáze: přípravy k fotografování, fotografování, následné zpracování snímků. Především v této části se projevuje její komparativní charakter, kdy autor vedle sebe staví vždy postupy běžně užívané v analogové době se standardizovanými postupy doby digitální. V hlavní části práce autor předkládá popis změn, které proběhly v souvislosti s digitalizací a vztahuje je ke konkrétním standardům novinářské práce. Za nejvýznamnější změny jsou považovány jednak možnost okamžité kontroly fotografické produkce, jednak digitální zpracování snímků jakožto náhrada za klasický chemický proces v temné komoře. Autor připomíná, že se díky této transformaci produkce novinářských snímků zrychlila a nastiňuje případy, kdy se také zkvalitnila. Práce obsahuje kompletní přepisy relevantních částí hloubkových rozhovorů se...cs_CZ
dc.description.abstractAuthor of the dissertation compares usual working routines of photojournalist in analog and in digital era. The dissertation describes both the technology used, the approach of photojournalists and the influence which the technology and the approach have on the final image production. The thesis is to demonstrate by using concrete examples of photographic practice that the routine work has changed in digital era. The main research method used to prove this proposition is method of in-depth interviews with photographic professionals. The dissertation describes three phases of photojournalist`s routine work: preparations, photography and subsequent image processing. Author of the dissertation compares methods commonly used in analog era and standard methods used in digital era. In the main part, the author provides a description of the changes which followed the process of digitization and applies them to specific standards of journalism. The most important changes considered are the possibility of immediate control of photographic production and also the processing of digital images instead of traditional chemical process in the darkroom. Author points out that thanks to this transformation the production of journalistic images was accelerated and he also shows examples where this transformation led...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpracovní rutinycs_CZ
dc.subjectfotoreportércs_CZ
dc.subjectanalogová dobacs_CZ
dc.subjectdigitální dobacs_CZ
dc.subjectfotožurnalismuscs_CZ
dc.subjectworking routinesen_US
dc.subjectphotojournalisten_US
dc.subjectanalog eraen_US
dc.subjectdigital eraen_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.titlePracovní rutiny fotoreportéra deníku v analogové a digitální doběcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-24
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId105068
dc.title.translatedWorking routines of photojournalist in the analog and in the digital eraen_US
dc.contributor.refereeŽdimera, Jan
dc.identifier.aleph001370734
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Autor porovnává běžné pracovní postupy fotoreportéra deníku v analogové a digitální době. Sleduje a sumarizuje jednak používané technologie, jednak přístup fotoreportérů k jejich využívání a vlivy na výslednou obrazovou produkci. Smyslem práce je prokázat na konkrétních případech z fotografické praxe, že s příchodem digitální formy záznamu se pracovní rutiny změnily. K tomu slouží hlavní užitá metoda hloubkových rozhovorů s fotografickými profesionály. Práce dělí pracovní rutiny fotoreportéra na tři fáze: přípravy k fotografování, fotografování, následné zpracování snímků. Především v této části se projevuje její komparativní charakter, kdy autor vedle sebe staví vždy postupy běžně užívané v analogové době se standardizovanými postupy doby digitální. V hlavní části práce autor předkládá popis změn, které proběhly v souvislosti s digitalizací a vztahuje je ke konkrétním standardům novinářské práce. Za nejvýznamnější změny jsou považovány jednak možnost okamžité kontroly fotografické produkce, jednak digitální zpracování snímků jakožto náhrada za klasický chemický proces v temné komoře. Autor připomíná, že se díky této transformaci produkce novinářských snímků zrychlila a nastiňuje případy, kdy se také zkvalitnila. Práce obsahuje kompletní přepisy relevantních částí hloubkových rozhovorů se...cs_CZ
uk.abstract.enAuthor of the dissertation compares usual working routines of photojournalist in analog and in digital era. The dissertation describes both the technology used, the approach of photojournalists and the influence which the technology and the approach have on the final image production. The thesis is to demonstrate by using concrete examples of photographic practice that the routine work has changed in digital era. The main research method used to prove this proposition is method of in-depth interviews with photographic professionals. The dissertation describes three phases of photojournalist`s routine work: preparations, photography and subsequent image processing. Author of the dissertation compares methods commonly used in analog era and standard methods used in digital era. In the main part, the author provides a description of the changes which followed the process of digitization and applies them to specific standards of journalism. The most important changes considered are the possibility of immediate control of photographic production and also the processing of digital images instead of traditional chemical process in the darkroom. Author points out that thanks to this transformation the production of journalistic images was accelerated and he also shows examples where this transformation led...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013707340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV