Reedukace sluchu u dětí se sluchovým postižením na Kypru
Education in Hearing for Hearing-Impaired Children in Cyprus
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3848Identifikátory
SIS: 21133
Kolekce
- Kvalifikační práce [19149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem práce je "Reedukace sluchu u dětí se sluchovým postižením na Kypru". Myslím si, že cvičit sluch u dětí nedoslýchavých a s kochleárním implantátem je důležité pro rozvoj řečové dovednosti a lepší komunikace s ostatními. V rámci teoretické části se věnuji školskému systému na Kypru podle zákona 113(1)1999 o výchově a vzdělání dětí se speciálními potřebami a vzdělání a výchově neslyšících na Kypru. Náplní teoretické části je pojednání o sluchu obecně, sluchové funkci a o vadách sluchu. V posledních kapitolách této části se věnuji významu reedukace sluchu a jak probíhá výchova sluchově postižených dětí ve Škole na Kypru. V rámci praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na reedukaci sluchu a sluchová cvičení, což bylo uskutečněno pomocí mého dotazníku. Na dotazník odpovídali rodiče dětí se sluchovým postižením na Kypru. V rámci praktické části jsou také prezentována sluchová cvičení, která jsem uskutečnila ve Škole neslyšících na Kypru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of my diplomatic project is the reeducation of children with acoustic loss in Cyprus. I chose this subject because I believe that by exercising the acoustic sense with sound, is very important for the ability of speech and that is very helpful to communicate with other persons. In the theoretical part of my diplomatic project I will present and develop the school systém of Cyprus and mainly the speciál education based on the Law for the Training and Education of Children with Speciál Needs 113(I)/1999. Additionally, theoretical part refers to the hearing and its problems. Also in finál chapter of this part I refer to reeducation and meaning of the acoustic sense and how the schools of Cyprus take action in the education of the children with hearing looses. For the practical part of my diplomatic project I have prepared a questionnaire which I distributed to a number of parents of deaf children in Cyprus. As well, for the practical part, I make presentation of some acoustic exercises that I accomplished with the children in school of Deaf in Cyprus. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)