dc.contributor.advisor | Uhlířová, Jana | |
dc.creator | Ročková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:11:54Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:11:54Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3851 | |
dc.description.abstract | The intent of the Dissertation is to outline the development of teacher's profession on selected pedagogical personalities from the second half of the 18th century to the first half of the 20th century. The work is divided into two parts - theoretical and empirical ones. The basis of the theoretical part is represented by profiles of four padagogical personalities. The personality profiles provide mapping of the life and activities of Jakub Jan Ryba, Jan Vlastimír Svoboda, Věnceslav Metelka and František Bakule. An integrál part of the theoretical section is also formed by tips for trips to the places in the Czech Republic which are linked with these teachers. The basis of the empirical part is represented by the project referred to as "Teachers Personality in the Course of Time Development". This project is built on the professional profiles of three pedagogical personalities (J. J. Ryba, V. Metelka and F. Bakule) which are designed for pupils of the 5th class of the elementary school. The project should make pupils familiar with the historical period through the life and activities of teachers. The aim of the project is the integration of disciplines and interdisciplinary relations on the basis of a generál framework education programme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Osobnost učitele v proměnách času | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-17 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21127 | |
dc.title.translated | The Personality of the Teacher in Changing Times | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 000447473 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The intent of the Dissertation is to outline the development of teacher's profession on selected pedagogical personalities from the second half of the 18th century to the first half of the 20th century. The work is divided into two parts - theoretical and empirical ones. The basis of the theoretical part is represented by profiles of four padagogical personalities. The personality profiles provide mapping of the life and activities of Jakub Jan Ryba, Jan Vlastimír Svoboda, Věnceslav Metelka and František Bakule. An integrál part of the theoretical section is also formed by tips for trips to the places in the Czech Republic which are linked with these teachers. The basis of the empirical part is represented by the project referred to as "Teachers Personality in the Course of Time Development". This project is built on the professional profiles of three pedagogical personalities (J. J. Ryba, V. Metelka and F. Bakule) which are designed for pupils of the 5th class of the elementary school. The project should make pupils familiar with the historical period through the life and activities of teachers. The aim of the project is the integration of disciplines and interdisciplinary relations on the basis of a generál framework education programme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004474730106986 | |