dc.contributor.advisor | Bučková, Tamara | |
dc.creator | Sánchezová, Karmen | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:12:10Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:12:10Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3852 | |
dc.description.abstract | Diese Diplomarbeit besteht aus zwei Teilen, aus dem Theoretischen und aus dem Praktischen. Das Thema der Arbeit lautet Zu den phantastischen und sci-fi Motiven im modernen Kinderroman an den Beispielen des deutschsprachigen Schaffens. Im ersten Teil setze ich mich mit der Tatsache auseinander, ob Anwendung von diesen Motiven eine große Role für die Beliebtheit der Texte spielt, in denen sie benutzt werden. Dann beschäftige ich mich auch damit wie diese Motive von den Kindern wahrgenommen und interpretiert werden. Zuletzt habe ich mir auch die Frage gestellt, wie Texte die diese Motiven beinhalten Kinder im alletäglichen Leben beeinflussen. Das Interessante an diesen Motiven ist vor allem das, dass sie in allen Genrevarianten der Kinderprosa Vorkommen. Sie verursachen in den Texten sogenannte leere Stellen, die dann zur Polyvalenz der Texte fuhren. Deswegen sind diese Texte nicht nur für Kinder sondern auch für Erwachsene interessant. So nähert sich die Kinderliteratur der Allgemeinen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám prvky fantasy a sci-fi v moderní románu pro děti. Počet textů, v nichž se tyto motivy objevují v Čechách i v zahraničí od 70. let 20. století neustále vzrůstá a v současnosti je skoro nemožné zmapovat tuto oblast moderní literatury pro děti a mládež jako celek. Zaměřila jsem se tedy hlavně na tvorbu pocházející z německy mluvících zemí. K tomu mě vedlo jednak to, že se specializuji na německý jazyk a jednak to, že můj opětovný zájem o dětskou literaturu vzbudila kniha Skřítek v hlavě pocházející z pera rakouské autorky Christine Nóstlingerové. Nemohla jsem ovšem opomenout fantastické knihy takových významných autorů literatury pro děti a mládež jakými jsou Astrid Lingrenová, Tove Janssonová, Iva Procházková nebo Miloš Macourek. Stejně jako jsem nemohla opomenout Tolkienovu trilogii Pán prstenů (přestože se nejedná o dětskou příběhovou prózu s fantastickými prvky ale o čistou fantasy) nebo Harryho Pottera od J.K. Rowlingové. Obě dvě knihy se díky nedávnému zfilmování těší obrovské přízni jak u dospělého, tak u dětského čtenářského publika a zaujímají přední místa v zahraničních i českých čtenářských anketách. Jejich přitažlivost pro čtenáře i filmaře je způsobena právě dovedným začleněním a zpracováním fantastického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | K motivům fantasy a sci-fi v románu pro děti na příkladech německy psaných textů, práce s literárním textem ve vyučování | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-19 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21129 | |
dc.title.translated | Fantasy and Science-fiction in Novels for Children using German Texts, Working with a Literary Text with Children for Teaching | en_US |
dc.contributor.referee | Švermová, Dagmar | |
dc.identifier.aleph | 000447330 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se zabývám prvky fantasy a sci-fi v moderní románu pro děti. Počet textů, v nichž se tyto motivy objevují v Čechách i v zahraničí od 70. let 20. století neustále vzrůstá a v současnosti je skoro nemožné zmapovat tuto oblast moderní literatury pro děti a mládež jako celek. Zaměřila jsem se tedy hlavně na tvorbu pocházející z německy mluvících zemí. K tomu mě vedlo jednak to, že se specializuji na německý jazyk a jednak to, že můj opětovný zájem o dětskou literaturu vzbudila kniha Skřítek v hlavě pocházející z pera rakouské autorky Christine Nóstlingerové. Nemohla jsem ovšem opomenout fantastické knihy takových významných autorů literatury pro děti a mládež jakými jsou Astrid Lingrenová, Tove Janssonová, Iva Procházková nebo Miloš Macourek. Stejně jako jsem nemohla opomenout Tolkienovu trilogii Pán prstenů (přestože se nejedná o dětskou příběhovou prózu s fantastickými prvky ale o čistou fantasy) nebo Harryho Pottera od J.K. Rowlingové. Obě dvě knihy se díky nedávnému zfilmování těší obrovské přízni jak u dospělého, tak u dětského čtenářského publika a zaujímají přední místa v zahraničních i českých čtenářských anketách. Jejich přitažlivost pro čtenáře i filmaře je způsobena právě dovedným začleněním a zpracováním fantastického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diese Diplomarbeit besteht aus zwei Teilen, aus dem Theoretischen und aus dem Praktischen. Das Thema der Arbeit lautet Zu den phantastischen und sci-fi Motiven im modernen Kinderroman an den Beispielen des deutschsprachigen Schaffens. Im ersten Teil setze ich mich mit der Tatsache auseinander, ob Anwendung von diesen Motiven eine große Role für die Beliebtheit der Texte spielt, in denen sie benutzt werden. Dann beschäftige ich mich auch damit wie diese Motive von den Kindern wahrgenommen und interpretiert werden. Zuletzt habe ich mir auch die Frage gestellt, wie Texte die diese Motiven beinhalten Kinder im alletäglichen Leben beeinflussen. Das Interessante an diesen Motiven ist vor allem das, dass sie in allen Genrevarianten der Kinderprosa Vorkommen. Sie verursachen in den Texten sogenannte leere Stellen, die dann zur Polyvalenz der Texte fuhren. Deswegen sind diese Texte nicht nur für Kinder sondern auch für Erwachsene interessant. So nähert sich die Kinderliteratur der Allgemeinen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004473300106986 | |