Zobrazit minimální záznam

Fantasy and Science-fiction in Novels for Children using German Texts, Working with a Literary Text with Children for Teaching
dc.contributor.advisorBučková, Tamara
dc.creatorSánchezová, Karmen
dc.date.accessioned2017-03-27T09:12:10Z
dc.date.available2017-03-27T09:12:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3852
dc.description.abstractDiese Diplomarbeit besteht aus zwei Teilen, aus dem Theoretischen und aus dem Praktischen. Das Thema der Arbeit lautet Zu den phantastischen und sci-fi Motiven im modernen Kinderroman an den Beispielen des deutschsprachigen Schaffens. Im ersten Teil setze ich mich mit der Tatsache auseinander, ob Anwendung von diesen Motiven eine große Role für die Beliebtheit der Texte spielt, in denen sie benutzt werden. Dann beschäftige ich mich auch damit wie diese Motive von den Kindern wahrgenommen und interpretiert werden. Zuletzt habe ich mir auch die Frage gestellt, wie Texte die diese Motiven beinhalten Kinder im alletäglichen Leben beeinflussen. Das Interessante an diesen Motiven ist vor allem das, dass sie in allen Genrevarianten der Kinderprosa Vorkommen. Sie verursachen in den Texten sogenannte leere Stellen, die dann zur Polyvalenz der Texte fuhren. Deswegen sind diese Texte nicht nur für Kinder sondern auch für Erwachsene interessant. So nähert sich die Kinderliteratur der Allgemeinen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám prvky fantasy a sci-fi v moderní románu pro děti. Počet textů, v nichž se tyto motivy objevují v Čechách i v zahraničí od 70. let 20. století neustále vzrůstá a v současnosti je skoro nemožné zmapovat tuto oblast moderní literatury pro děti a mládež jako celek. Zaměřila jsem se tedy hlavně na tvorbu pocházející z německy mluvících zemí. K tomu mě vedlo jednak to, že se specializuji na německý jazyk a jednak to, že můj opětovný zájem o dětskou literaturu vzbudila kniha Skřítek v hlavě pocházející z pera rakouské autorky Christine Nóstlingerové. Nemohla jsem ovšem opomenout fantastické knihy takových významných autorů literatury pro děti a mládež jakými jsou Astrid Lingrenová, Tove Janssonová, Iva Procházková nebo Miloš Macourek. Stejně jako jsem nemohla opomenout Tolkienovu trilogii Pán prstenů (přestože se nejedná o dětskou příběhovou prózu s fantastickými prvky ale o čistou fantasy) nebo Harryho Pottera od J.K. Rowlingové. Obě dvě knihy se díky nedávnému zfilmování těší obrovské přízni jak u dospělého, tak u dětského čtenářského publika a zaujímají přední místa v zahraničních i českých čtenářských anketách. Jejich přitažlivost pro čtenáře i filmaře je způsobena právě dovedným začleněním a zpracováním fantastického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleK motivům fantasy a sci-fi v románu pro děti na příkladech německy psaných textů, práce s literárním textem ve vyučovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-19
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21129
dc.title.translatedFantasy and Science-fiction in Novels for Children using German Texts, Working with a Literary Text with Children for Teachingen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph000447330
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám prvky fantasy a sci-fi v moderní románu pro děti. Počet textů, v nichž se tyto motivy objevují v Čechách i v zahraničí od 70. let 20. století neustále vzrůstá a v současnosti je skoro nemožné zmapovat tuto oblast moderní literatury pro děti a mládež jako celek. Zaměřila jsem se tedy hlavně na tvorbu pocházející z německy mluvících zemí. K tomu mě vedlo jednak to, že se specializuji na německý jazyk a jednak to, že můj opětovný zájem o dětskou literaturu vzbudila kniha Skřítek v hlavě pocházející z pera rakouské autorky Christine Nóstlingerové. Nemohla jsem ovšem opomenout fantastické knihy takových významných autorů literatury pro děti a mládež jakými jsou Astrid Lingrenová, Tove Janssonová, Iva Procházková nebo Miloš Macourek. Stejně jako jsem nemohla opomenout Tolkienovu trilogii Pán prstenů (přestože se nejedná o dětskou příběhovou prózu s fantastickými prvky ale o čistou fantasy) nebo Harryho Pottera od J.K. Rowlingové. Obě dvě knihy se díky nedávnému zfilmování těší obrovské přízni jak u dospělého, tak u dětského čtenářského publika a zaujímají přední místa v zahraničních i českých čtenářských anketách. Jejich přitažlivost pro čtenáře i filmaře je způsobena právě dovedným začleněním a zpracováním fantastického. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enDiese Diplomarbeit besteht aus zwei Teilen, aus dem Theoretischen und aus dem Praktischen. Das Thema der Arbeit lautet Zu den phantastischen und sci-fi Motiven im modernen Kinderroman an den Beispielen des deutschsprachigen Schaffens. Im ersten Teil setze ich mich mit der Tatsache auseinander, ob Anwendung von diesen Motiven eine große Role für die Beliebtheit der Texte spielt, in denen sie benutzt werden. Dann beschäftige ich mich auch damit wie diese Motive von den Kindern wahrgenommen und interpretiert werden. Zuletzt habe ich mir auch die Frage gestellt, wie Texte die diese Motiven beinhalten Kinder im alletäglichen Leben beeinflussen. Das Interessante an diesen Motiven ist vor allem das, dass sie in allen Genrevarianten der Kinderprosa Vorkommen. Sie verursachen in den Texten sogenannte leere Stellen, die dann zur Polyvalenz der Texte fuhren. Deswegen sind diese Texte nicht nur für Kinder sondern auch für Erwachsene interessant. So nähert sich die Kinderliteratur der Allgemeinen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990004473300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV